Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

ÄNTLIGEN!!

Wohoooo!! Äntligen kom man under 4% sträcket på UC=bra kreditvärdighet!! 1/3 ff försvann inatt och betyget gick från 4,7 till 3,6!! Är så jävla lycklig och lättad att all väntan och slit faktisk gav resultat:) MEN nu är stora frågan, som jag skrivit tidigare i forumet tänker jag söka samlingslån på 200k snart men kan inte bestämma mig om jag ska chansa nu eller vänta till nästa uppdatering för att förhoppningsvis se att ferratum krediten (7000kr) jag betalade av och avslutade 5:e april ska reggas. Vet att det kommer vara bra för mig men är så sjukt rädd att något annat skulle dyka upp som man inte räknat med och som då förstör chanserna.. snälla fina människor på detta forum hjälp mig göra det rätta beslutet :)

Wohoooo!! Äntligen kom man under 4% sträcket på UC=bra kreditvärdighet!! 1/3 ff försvann inatt och betyget gick från 4,7 till 3,6!! Är så jävla lycklig och lättad att all väntan och slit faktisk gav resultat:) MEN nu är stora frågan, som jag skrivit tidigare i forumet tänker jag söka samlingslån på 200k snart men kan inte bestämma mig om jag ska chansa nu eller vänta till nästa uppdatering för att förhoppningsvis se att ferratum krediten (7000kr) jag betalade av och avslutade 5:e april ska reggas. Vet att det kommer vara bra för mig men är så sjukt rädd att något annat skulle dyka upp som man inte räknat med och som då förstör chanserna.. snälla fina människor på detta forum hjälp mig göra det rätta beslutet :)
Kul, grattis!! Avvakta.. vad skulle dyka upp och förstöra chanserna?

Hos vissa banker väger en kredit hos en högrisk lånegivare (ferratum) högt. Har du möjlighet skulle jag rekommendera att vänta till den 13-14 maj när nästa uppdateringen kommer. Glöm inte att betyget kan skilja sig mellan bankerna. Hos vissa ligger du ännu bättre till (tror Swedback är en sån) och hos viss ligger du sämre till (collector).
Det är bara du som kan avgöra risken.
Tänker man långsiktigt skulle jag rekommendera att jobba på för att få så pass bra betyg att du får ett vanligt lån med rak amortering hos en vanlig bank. Då får du bra ränta och ett lån med rak amortering. Det går!! Man är inte beroende av alla j-----vla högrisk lånegivare (ja, inkl remember, collector, nordax etc). De tjänar multum på oss.
Söker du däremot efter en korttidslösning som får kosta pengar, då gör det varken till eller från, för att du iaf tänker lösa det lånet med ett nytt senare. Och som vi alla (bör) veta kostar det enormt mycket att flytta annuitietslån.

Ni båda har rätt, blir bara nojig när man läser om folk som snubblat på målsnöret för att nån kredit helt plötsligt börjat reggas på uc eller att nån felaktig uc har tagits utan ens vilja. Och har som sagt Inge marginal utan jag måste söka innan maj månad slutar och vet inte ens om Ferratum kommer reggas till maj uppdateringen. Men tack för er input, jag komme vänta! Och hålla tummarna rejält för att det går vägen :)

Ni båda har rätt, blir bara nojig när man läser om folk som snubblat på målsnöret för att nån kredit helt plötsligt börjat reggas på uc eller att nån felaktig uc har tagits utan ens vilja. Och har som sagt Inge marginal utan jag måste söka innan maj månad slutar och vet inte ens om Ferratum kommer reggas till maj uppdateringen. Men tack för er input, jag komme vänta! Och hålla tummarna rejält för att det går vägen :)
Finns inget rätt eller fel. :)
Om du inte har möjlighet till att (just nu) satsa på en långsiktig lösning, då finns bara den kortsiktiga kvar. Det betyder inte något katastrofalt, bara att man skall vara medveten om att det kommer att kosta mera pengar.
Om du söker nu, sök med så lång återbetalningstid som möjligt. Då är kostnaden på månad så lågt som möjligt dvs när du löser lånet har det kostat minst möjliga. Annuitetslån består av enbart ränta i början av låneperioden.
Lycka till!

Finns inget rätt eller fel. :)
Om du inte har möjlighet till att (just nu) satsa på en långsiktig lösning, då finns bara den kortsiktiga kvar. Det betyder inte något katastrofalt, bara att man skall vara medveten om att det kommer att kosta mera pengar.
Om du söker nu, sök med så lång återbetalningstid som möjligt. Då är kostnaden på månad så lågt som möjligt dvs när du löser lånet har det kostat minst möjliga. Annuitetslån består av enbart ränta i början av låneperioden.
Lycka till!
Ja jag tänkte lösa lånen jag har nu för att kunna få en stabil ekonomi och kunna spara/amortera och ända göra saker jag vill göra utan att känna att jag inte har råd, sen när jag känner att min ekonomiska situation är tillräckligt bra så kommer jag boka möte med någon storbank och flytta det som är kvar till en långsiktigt stadigt lån. Tack för att du la ner tiden att skriva, jag uppskattar det mer än du kan förstå:)

Uppdatering, en sak har skett inom familjen så jag är i behov av att ansöka imorgon, jag har ju som sagt betalat av Ferratum och avslutat men som inte syns ännu men vet inte om det hade gjort något stor skillnad ändå. Så nu behöver jag alla snälla människor härs åsikter om ni tror att jag kommer få några bra erbjudanden: exakt såhär kommer ansökan se ut
Ålder :21
Inkomst:310k
Underskott:47k
Lån på uc:218k
120k av dem Blanco, 10k avbetalning(Qliro), resten krediter 88k
Antal lån:6
Antal lånegivare:4
Uc: 3,6 (bra)
Ff:2(senaste 3/12-21)
Inge anmärkningar eller skuldsaldo
Kommer skriva in 2000 för boende, 5000 för betala övriga lån/mån
Kommer söka 220k samla allt via lendo. Vad tror ni? Kommer det gå vägen?

Uppdatering, en sak har skett inom familjen så jag är i behov av att ansöka imorgon, jag har ju som sagt betalat av Ferratum och avslutat men som inte syns ännu men vet inte om det hade gjort något stor skillnad ändå. Så nu behöver jag alla snälla människor härs åsikter om ni tror att jag kommer få några bra erbjudanden: exakt såhär kommer ansökan se ut
Ålder :21
Inkomst:310k
Underskott:47k
Lån på uc:218k
120k av dem Blanco, 10k avbetalning(Qliro), resten krediter 88k
Antal lån:6
Antal lånegivare:4
Uc: 3,6 (bra)
Ff:2(senaste 3/12-21)
Inge anmärkningar eller skuldsaldo
Kommer söka 220k samla allt via lendo. Vad tror ni? Kommer det gå

Borde gå bra men förvänta dig inga bra räntor med det betyget.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp