Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Äntligen inledande

Nej, man brukar börja månaden därefter (fråga Släpptallt t.ex) ..men eftersom ts fick inledande i förra veckan & då var de augusti fortfarande, så kan de bli så att betalplan påbörjas redan nu i sep...
Jag har läst lite olika där KF stoppat löneutmätning och påbörjat skusan samma månad.

Hej,
Läste om personalbil och att man riskerar att bli nekad även om man är tydlig i sina förklaringar till varför man har den. Hoppas okej att jag lånar tråden lite.
Jag har nyligen skickat in min ansökan om skuldsanering och har personalbil. Om jag nu skulle diskutera frågan med min arbetsgivare och antingen säga upp leasingen i förtid (inget alternativ egentligen då jag inte skulle kunna sköta mitt jobb) eller få arbetsgivaren till att bekosta bilen istället vid en löneförhandling, kan jag komplettera till KFM att mina förutsättningar har förändrats innan de ens hunnit börja arbeta med ansökan? Eller ska jag vänta och se om jag blir godkänd och sedan agera?

Hej,
Läste om personalbil och att man riskerar att bli nekad även om man är tydlig i sina förklaringar till varför man har den. Hoppas okej att jag lånar tråden lite.
Jag har nyligen skickat in min ansökan om skuldsanering och har personalbil. Om jag nu skulle diskutera frågan med min arbetsgivare och antingen säga upp leasingen i förtid (inget alternativ egentligen då jag inte skulle kunna sköta mitt jobb) eller få arbetsgivaren till att bekosta bilen istället vid en löneförhandling, kan jag komplettera till KFM att mina förutsättningar har förändrats innan de ens hunnit börja arbeta med ansökan? Eller ska jag vänta och se om jag blir godkänd och sedan agera?

Ja Du, de där ett dilemma... Känns som att dom slår ner på detta hur vad man än säger... I många arbeten,så kräver arbetsgivaren att man har tillgång till bil eller att dom står för bilen, så kallad tjänstebil...
Mitt företag kräver att vi har tillgång till bil då vi arbetar med fastigheter spridda över hela Södra Sverige. Jag har själv en liten leasing bil pga av ovanstående. Bilen belastar ytterst lite min privatekonomi då min milersättning mer än väl täcker avgiften för bilen... Utan bil - inget arbete som fastighetsförvaltare, vilket är det jag är utbildad till...

Jag tycker att Du ska invänta samtalet som kommer från dom och förhöra Dig om vad dom anser... All lycka till !

Ps. har Du lust, så berätta gärna hur din situation ser ut gällande hur mycket Du har i skulder, hur dom uppkom, etc... :)

Läste igenom ett par trådar lite fort nu jag med. Jag är inte jätteimponerad, men jag har tydligen en kollega som tydligen försöker hålla lite ordning på svaren där.

Från inledande till slutligt beslut får man räkna 2-4 månader
Får man behålla kvarskatt vid inledande?

Får man behålla kvarskatt vid inledande?

Nu tänkte Du nog allt litta fel Dilbah :D kvarskatt e ju inget Du får behålla - de e ju något Du ska betala pga för lite inbetald skatt... ;)
Du menar nog ”återbäring” istället & de kan ja dessvärre inte svara på om Du får behålla... :rolleyes:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp