Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Äntligen inledande

Jag undrar också vad du har för förutsättningar?

Angående fattiga-riddare, är det forumet något att ha?
Alltid fått intrycket att det är en drös märkliga rättshaverister som huserar där.

Inledande tog 6 1/2 månader skuld 800000 löneutmätning 1 1/2 år sjukskrivningar uppsägningar lånekarusell började för 8 år sen släppte allt för 2 år sedan

Jag undrar också vad du har för förutsättningar?

Angående fattiga-riddare, är det forumet något att ha?
Alltid fått intrycket att det är en drös märkliga rättshaverister som huserar där.

Hur tänker Du nu? :eek: Gällande Fattiga Riddare alltså?! Inte mycket aktivitet där inne kanske, men jag har fått mycket matnyttig info där inne... :p

Men typ man tar ett lån där räntan framgår, säg på 1000 kr. Då ska man driva det till domstol eftersom man anser det vara ocker. Lite sådana fall har jag läst trillat in på.

Läste igenom ett par trådar lite fort nu jag med. Jag är inte jätteimponerad, men jag har tydligen en kollega som tydligen försöker hålla lite ordning på svaren där.

Från inledande till slutligt beslut får man räkna 2-4 månader

Läste igenom ett par trådar lite fort nu jag med. Jag är inte jätteimponerad, men jag har tydligen en kollega som tydligen försöker hålla lite ordning på svaren där.

Är det även så i nuläget då det numera är 24 veckors handläggning på ansökan ?

Trodde tidigare att personen ifråga var du, men sen tänkte ja till (på riktigt) och insåg att så inte fallet kunde vara...för den personen skriver med lite mer inlevelse och mer omfattande :D:p:D

Är det även så i nuläget då det numera är 24 veckors handläggning på ansökan ?

Va?
Från inledande till slutligt beslut får man räkna med 2-4 månader.

Det står på hemsidan att det fn är 24 veckors väntan på att man PÅBÖRJAR handläggningen av ett ärende, det är där någonstans ett inledandebeslut fattas. Det står raden under att det tar 7 månader innan beslut om skuldsanering eller icke kommer.
24 veckor är kring 5.5 månader, så 1.5 månader i bästa fall då innan beslut om skuldsanering tas efter inledande, i praktiken är standard 2 månader, men pga strul med delgivning kan det ta ytterligare några månader.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp