- Meddelanden
- 503
- Mottagna reaktioner
- 100
- Poäng
- 267
Men det är bara jag som söker sanering? Enl han på förbundet räknas inte min man in i det?Både löneutmätning och skuldsanering påverkar din mans ekonomi...
Men det är bara jag som söker sanering? Enl han på förbundet räknas inte min man in i det?Både löneutmätning och skuldsanering påverkar din mans ekonomi...
Nej men hans inkomst räknas ju när du ska dom ska räkna ut vad du kan betalaMen det är bara jag som söker sanering? Enl han på förbundet räknas inte min man in i det?
Fattar jag detta rätt? Förbehållsbeloppet för sanbo/gifta är 7900 ca, är det totalt för han och mig? Får man sen till hyra utöver det?Nej men det är hushållets ekonomi som bestämmer hur mycket man ska betala. Skuldrådgivare kommer hjälpa dig med alla frågor du har. https://www.kronofogden.se/Hurmycketfardubehalla.html Löneutmätning skulle tro beloppet blir liknande vid eventuell sanering.
Fattar jag detta rätt? Förbehållsbeloppet för sanbo/gifta är 7900 ca, är det totalt för han och mig? Får man sen till hyra utöver det?
Han behåller hela sin lön du beloppet som räknas ut.Om det går att se så här ser min uträkning ut. Men då undrar jag, får jag och mannen tillsammans bara behålla 10 000 då även om han inte har skuldsanering?
Vadå jag får ut 10000 och sen även till hyran?Han behåller hela sin lön du beloppet som räknas ut.