Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Äntligen inledande

Totalt ovetande,nej. Struts? Ja men vi har precis haft gräl om ekonomin och där han säger att : Inte mer nu för då vill jag inte mer.
Därav min panik

Så var min med. Det vart ett ordentligt sjabrak och surmökig stämmning hemma i 2-3 veckor. Dålig ekonomi har den effekten på de flesta. Nu är hon tacksam jag sökte och är ett väldigt bra stöd. Så ha is i magen och tänk på att många säger väldigt mycket i affekt. Ingen av er är tankeläsare så ta inte ut saker i förskott ut ha ett öppet sinne och tala med varandra.

Sen så håller jag med om att dumpa skuldsanerarnas whatever. Ta skuld och budgetrådgivaren i stället. Fattade jag det rätt att du skulle pröjsa 300 i månaden till dom om du fick skuldsanering? Låter som onödiga 300 när du kommer leva på ett minimum. Känner du att du inte behöver dom så spara dom i stället till din dotter.

Är din man medveten om allt så är det inget att hålla på :) Då lär han va beredd på 5 tuffa år, men det har ni förmodligen redan haft. Ni lär ju ha en bra inkomst iaf, det gör mycket. Lycka till!

Domänen är registrerad i april 2018, ändå har de skrivit 2015 på hemsidan, uppenbarligen för att ge intryck av att de varit med ett tag. Alla varningsklockor ringer här.

Fullt med felstavningar också. Jag skulle inte peta på dem med en flaggstång.

Även i en skuldsaneringsprocess?

Det tar nog inte 5-6 månader jag har varit i telkontakt med skuldsaneringshandläggare ofta och undrat.

Det dom sa till mig som jag sa förr är att om dom vägrar svara på delgivning typ 2-3 gånger så skickar skusan det som ett rekbrev och då räknas det som mottaget.

Därefter är det den vanliga tiden dom har på sig att komma med invändningar. Gör dom inte det så beslutas det om ett ja eller nej.

Detta har både min handläggare sagt och dens 2 eller 3 olika kollegor sagt när jag ringt och frågat om mitt ärende.

Detta med att lasseman säger månade låter som om man kan få vänta i typ 9 månader. Med det tror jag är i dom sälsynta fallen då just borgenärer är utomlands etc

Det tar nog inte 5-6 månader jag har varit i telkontakt med skuldsaneringshandläggare ofta och undrat.

Det dom sa till mig som jag sa förr är att om dom vägrar svara på delgivning typ 2-3 gånger så skickar skusan det som ett rekbrev och då räknas det som mottaget.

Därefter är det den vanliga tiden dom har på sig att komma med invändningar. Gör dom inte det så beslutas det om ett ja eller nej.

Detta har både min handläggare sagt och dens 2 eller 3 olika kollegor sagt när jag ringt och frågat om mitt ärende.

Detta med att lasseman säger månade låter som om man kan få vänta i typ 9 månader. Med det tror jag är i dom sälsynta fallen då just borgenärer är utomlands etc

Jag antar det räknas som mottaget när dom kvitterat ut rekbrevet? Om det inte hämtas ut är det ju snarare ett bevis på att dom inte tagit emot handlingen?
Jag har haft med mig handlingar till en borgenär en gång för delgivning.
Problemen med delgivning uppstår nog i princip om man har massa skulder till privatpersoner, skadestånd och liknande och skulder till småfirmor som inte använder inkassobolag, typ "Bengtssons bygg och el"
Har dom inkassobolag kan man tillskriva postgången eventuella problem med delgivning.
På ett tidigare jobb skrev vi på de där kvittona och skickade med vändande post. Yttrade vi oss över skuldsaneringens vara eller inte vara skrevs det i separata brev inom någon eller några dagar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp