Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Äntligen!!! Beviljad skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Absolut, jag köper dina förklaringar
Självklart skall man bevisa att man har brutit mönstret och förtjäna ny chans om man har gjort rätt för sig
Tyvärr känns det som lotteri om man får skuldsanering eller inte.
Jag känner några som har fått skuldsanering som definitivt inte borde ha fått skuldsanering.
Jag känner flera personer som inte jobbar , vill inte jobba lever på sjukersättning (fejkad) och arbetslöshetskassa och betalar inte en enda krona tillbaka till borgenärerna som har blivit beviljad skuldsanering.
Min vän som också har skulder på grund av spel, fortsätter jobbar 100 %, har löneutmätning, slutat ta lån för 30 månader sedan och slutade spela för 26 månader sedan sökt 2 ggr och fått avslag 2ggr.
Då lär dem ju tyvärr anse att personen i fråga har en rimlig chans att inom en överskådlig framtid kunna lösa det iaf : /

Är personen yngre?

Väntar på att kf ska ringa och ställa många frågor. Så nervös.
Jag har ofta svårt att vara tyst och invänta...pratar på.
Hur brukar de fråga, kan man försöka vara lagom kort,
ställer se följdfrågor.

Hur länge brukar det pågå.
Tänker jag jobbar och har svårt att gå ifrån längre stund
Mitt samtal gick väldigt fort.. Hon verkade lite stressad och gick bara igenom min ansökning och om uppgifterna stämde sen om jag ville lägga till nåt sen var det klart.

Det var samma för mig förra året. Att få inledande när de vet när skulderna uppstod innan för att sen få avslag. Det är så brutalt tycker jag. Nu har jag inledande igen för andra gången men mina sista skulder är ngt färskare än dina så får se om jag återigen får avslag på samma grund.
Har du fått 2ggr inledande
Berätta din historia?

Mitt samtal gick väldigt fort.. Hon verkade lite stressad och gick bara igenom min ansökning och om uppgifterna stämde sen om jag ville lägga till nåt sen var det klart.
Har du fått skuldsanering nu? Och hur hade du det innan?

Då lär dem ju tyvärr anse att personen i fråga har en rimlig chans att inom en överskådlig framtid kunna lösa det iaf : /

Är personen yngre?
Nej, Vännen är 46 år och har skulder på 1,5 miljoner som växer 200 -300 tkr p.g.a. räntorna

Har du fått 2ggr inledande
Berätta din historia?
Ja precis jag har inledande igen sen okt 23. Första gången sökte jag i aug 22 när livet tog en abrupt vändning och allt rasande. Kämpat många år innan och precis gått runt men löst vissa månader med nya krediter/återutnyttjat krediter. 2 barn med särskilda behov och svårt sjuk man blev för mycket. Släppte allt där och då hade inte löneutmätning innan. Fick därefter inledande i okt 22. Avslag dec 22 pga skulder som var för färska. Senaste i aug 22 strax innan jag sökte sanering. Många felaktigheter i beslutet i övrigt så överklagade. Överklagandet avslogs i Jan 23. Sökte därefter sanering igen i maj 23 och har nu som sagt återigen inledande sen okt 23. Löneutmätning blev det ett par månader innan det nya inledandet.

Ja precis jag har inledande igen sen okt 23. Första gången sökte jag i aug 22 när livet tog en abrupt vändning och allt rasande. Kämpat många år innan och precis gått runt men löst vissa månader med nya krediter/återutnyttjat krediter. 2 barn med särskilda behov och svårt sjuk man blev för mycket. Släppte allt där och då hade inte löneutmätning innan. Fick därefter inledande i okt 22. Avslag dec 22 pga skulder som var för färska. Senaste i aug 22 strax innan jag sökte sanering. Många felaktigheter i beslutet i övrigt så överklagade. Överklagandet avslogs i Jan 23. Sökte därefter sanering igen i maj 23 och har nu som sagt återigen inledande sen okt 23. Löneutmätning blev det ett par månader innan det nya inledandet.
Om sista lånet togs samma månad som du ansökte om sanering så är det kanske inte jättekonstigt med ett avslag tyvärr =/

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp