Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Äntligen!!! Beviljad skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Man brukar säga att det är i princip omöjligt att få skuldsanering 2 gånger.

Vad händer om man får inledande skuldsanering men sen blir nekad på grund av att någon överklagar, räknas det då som att man fått skuldsanering 1 gång och att det är i princip omöjligt att få skuldsanering en andra gång?

Eller kan man få inledande, bli nekad och få inledande igen lite senare?

Jag tolkar det som att när man säger att man i princip inte kan få skuldsanering 2 gånger, att det menas då att man inte kan få beslutad skuldsanering 2 gånger.
Beslutad skuldsanering.

Man brukar säga att det är i princip omöjligt att få skuldsanering 2 gånger.

Vad händer om man får inledande skuldsanering men sen blir nekad på grund av att någon överklagar, räknas det då som att man fått skuldsanering 1 gång och att det är i princip omöjligt att få skuldsanering en andra gång?

Eller kan man få inledande, bli nekad och få inledande igen lite senare?
Beslutad skuldsanering.
Så om man får inledande skuldsanering och sen avslag är det då kört att söka igen eller vad menas med ?

Så om man får inledande skuldsanering och sen avslag är det då kört att söka igen eller vad menas med ?
Du kan söka igen men avslaget kan bero på saker som gör att du måste vänta.
Om du har avslutad sanering är det näst intill omöjligt att får det igen.

Nej jag tolkar det som att om du får en beviljad skuldsanering som inte sköts och hävs av olika anledningar blir svårt att få en ny beviljad.

Nej jag tolkar det som att om du får en beviljad skuldsanering som inte sköts och hävs av olika anledningar blir svårt att få en ny beviljad.

Okej. Läste precis någon tråd här med folk som fick avslag efter inledande men sen fick skuldsanering fullsändigt beslutat efter 1 år.

Vi pratar fortfarande om inledande skuldsanering. Om man får avslag på inledande för att man har 500.000 i skulder och flera borgenär överklagar och sen söker 1 år senare när man har 1.3 miljoner i skulder istället så borde ju chansen fortfarande finnas, annars kan det ju hålla på tills dom pengarna blivit 10 miljoner

Kan väl vara om man inte sköter betalningarna på inledande

Verkar vara lite otydligt. Men jag tror att det är så om man får beslutad skuldsanering så måste den skötas till punkt och pricka. För man kan i princip inte få beslutad skuldsanering 2 gånger.

https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/edition/2023.14/326203.html

”Tillämpningen i praxis av 6 § SksanL visar att det är nästan omöjligt att få skuldsanering en andra gång.

Sedan lagens tillkomst 1994 har endast femton gäldenärer beviljats skuldsanering en andra gång jämfört med att drygt 47 000 skuldsaneringar beviljats under samma tid.

Tidigare har utgångspunkten varit att skuldsanering endast kan beviljas en andra gång vid sällsynta undantagsfall. I förarbetena finns ett begränsat antal exempel varav tidsperspektivet varit avgörande.

Lång tid ska ha förflutit mellan de två skuldsaneringarna följt av en ändrad livssituation. Det krävs synnerliga skäl oavsett om tidigare skuldsanering har blivit upphävd eller om gäldenären har genomfört en skuldsanering och på nytt blivit kvalificerat insolvent.”

Som jag förstår det: Får man beslutad skuldsanering så kommer man aldrig att få det igen.

Men jag tror att det är okej att få inledande, men inte beslutad och att man kan få inledande igen.

Här brukar det gärna puffas för att söka om och om igen, med vändande post.

Här brukar det gärna puffas för att söka om och om igen, med vändande post.
Så det ska vara. Kommer ett nej så ligger en ny ansökan på kontoret dagen efter. Tar 4-5 månader tills den rättas nästa gång av en annan handläggare. Och det är gratis så man har inget att förlora

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp