Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Äntligen!!! Beviljad skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Blev i måndags kontaktad av KF gällande min senaste ansökan om omprövning pga högre lön.
Även denna gång skulle nu min ansökan skickas ut till mina borgenärer för deras yttrande.
Min betalplan kommer mest troligt att justeras uppåt enl KF i slutet av sommaren.

Tråkigt då jag nu ”bara” har 8 inbetalningar kvar och lär nu halka ner på att leva de sista månaderna på existensminimum igen…

Blev i måndags kontaktad av KF gällande min senaste ansökan om omprövning pga högre lön.
Även denna gång skulle nu min ansökan skickas ut till mina borgenärer för deras yttrande.
Min betalplan kommer mest troligt att justeras uppåt enl KF i slutet av sommaren.

Tråkigt då jag nu ”bara” har 8 inbetalningar kvar och lär nu halka ner på att leva de sista månaderna på existensminimum igen…
Hur hög löneökning ?

Det är ju ändå så att både du och jag haft löneökningar under dessa åren som ej genererat i ändrad betalplan och vi har haft mer över än existensminimum. Detta har gjort att vi kunnat spara så några månader är ju ändå överkomligt.
Jag ska också ompröva igen pga ökad lön.

Hej

Ställer lite frågor jag hoppas kunna få svar på innan jag eventuellt går vidare med att söka skuldsanering.

Är 43
Har skulder på ca. 1.3 miljoner (blanco, krediter, en bil på avbetalning) inga saldo hos KF el inkasso.
Fast bruttoinkomst 59.000

För 2 år sedan lämnade jag en relation som till stor del står för skuldsaldot även om jag såklart bär ytterst ansvar.
Kämpat på, alltid betalt men nu går det inte runt.

Vad är egentligen skillnaden på skuldsanering och löneutmätning?
Får man behålla bilen trots den är på avbetalning?
Är det alltid existensminimum som gäller?
Ni som har djur, deras försäkringar, hur funkar det?

Vore så tacksam för svar. Sitter så jävla långt inne att ringa KF. Men hoppas på bli stärkt här..

Hej

Ställer lite frågor jag hoppas kunna få svar på innan jag eventuellt går vidare med att söka skuldsanering.

Är 43
Har skulder på ca. 1.3 miljoner (blanco, krediter, en bil på avbetalning) inga saldo hos KF el inkasso.

För 2 år sedan lämnade jag en relation som till stor del står för skuldsaldot även om jag såklart bär ytterst ansvar.

Vore så tacksam för svar. Sitter så jävla långt inne att ringa KF. Men hoppas på bli stärkt här..
Kronofogden är, tro det eller ej, faktiskt inte så illa alls att prata med. De förstår en ofta, även om de må vara mycket hårda och håller på sina regler.

Du bör ansöka om skuldsanering.

Lycka till.

Hej

Är 43

Skuldsanering pågår under 5 år och ger två betalningsfria månader per år. Efter fem år är du skuldfri. Löneutmätning kan pågå hela livet, ingen pardon. Djur inräknas inte i förbehållsbeloppet, det får man lösa själv med de pengar som man har. Bil på avbetalning vet jag inte hur det fungerar, låter som något man inte har råd med under utmätning eller sanering...

Hej

Är 43

Jag hade bil på avbetalning under min sanering (den var färdigbetald två år in i saneringen). Det undantogs inga pengar för det utan jag fick ta det ur egen ficka s a s. Det vart upp til mej att ev sälja den isf. Den hade inte gett några extrapengar till borgenärerna för övrigt om den sålts o billånet skulle betalats plus att jag måste ha bil så överskott hade gått till att köpa en betydligt äldre bil.
Försäkringar o andra kostnader gällande djur står man för själv. Hade o har hund.

Det är ju ändå så att både du och jag haft löneökningar under dessa åren som ej genererat i ändrad betalplan och vi har haft mer över än existensminimum. Detta har gjort att vi kunnat spara så några månader är ju ändå överkomligt.
Jag ska också ompröva igen pga ökad lön.
Så är det ju så klart… Jag hade inte ansökt om omprövning om min senaste löneökning endast avsåg den årliga höjningen utan är pga att jag bytte tjänst inom bolaget vilket resulterade i en höjning om 4.500kr…

Se det positiva Kimsan det är bara några månader det är tal om! Knappa det för du lär få behålla januarilönen!

Så är det ju så klart… Jag hade inte ansökt om omprövning om min senaste löneökning endast avsåg den årliga höjningen utan är pga att jag bytte tjänst inom bolaget vilket resulterade i en höjning om 4.500kr…
4500 brutto eller netto?
En höjning från din senaste lön alltså?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp