- Meddelanden
- 10 135
- Mottagna reaktioner
- 6 668
- Poäng
- 4 477
Ska få betalplan först.Du får nog vänta några månader till på beslut.
Ska få betalplan först.Du får nog vänta några månader till på beslut.
Jaja men min situation är lite knepig så jag kommer att byta jobb nu är det bara tillfälligt… och sen kommer jag ha 2 st. Då hur får de reda på när jag bytt jobb och sånt ? Måste jag varna dom ? Kommer ha fast lön på 15 k på den ena och den andra blir timmar vikariat så det blir väll olika varje månad . Hur brukar dom göra där då ?Kronofogden kommer att kontakta din arbetsgivare som kommer att beordras att betala en del av din lön till KF. Du får bara behålla en viss summa varje månad, resten betalas in till KFM av din arbetsgivare. Och ja, skatteåterbäringen ryker.
Dom kolla med Skatteverket direkt ! Dom ser månad för månad nu ! Så dom kontakta det nya jobbet rätt så omgåendeJaja men min situation är lite knepig så jag kommer att byta jobb nu är det bara tillfälligt… och sen kommer jag ha 2 st. Då hur får de reda på när jag bytt jobb och sånt ? Måste jag varna dom ? Kommer ha fast lön på 15 k på den ena och den andra blir timmar vikariat så det blir väll olika varje månad . Hur brukar dom göra där då ?
Jaja tack som fan för hjälpen …Dom kolla med Skatteverket direkt ! Dom ser månad för månad nu ! Så dom kontakta det nya jobbet rätt så omgående
Man får alltid förbehåll för bostadskostnaden.Jaja tack som fan för hjälpen …
En till fråga förresten …. Om jag skulle få lägenhet betald av arbetsgivaren kommer jag ändå få ha kvar (pengarna för hyran ) eller får man lov att deklarera med en hyresavi ?
Ja det är väll smartast det du säger men samtidigt vet ju alla att leva för 5500 nu när allt är svin dyrt är ju tufft . Och har ju skuld på 250 000 kr så det blir ju svårt att återbetalaMan får alltid förbehåll för bostadskostnaden.
Om du vill göra dig själv en tjänst, använd de pengarna till riktade betalningar mot den lägsta skulden.
Det gör faktiskt skillnad om det är en skuld på 250 000 kr eller 29 skulder på samma belopp, det var ett tips i all välmening.Ja det är väll smartast det du säger men samtidigt vet ju alla att leva för 5500 nu när allt är svin dyrt är ju tufft . Och har ju skuld på 250 000 kr så det blir ju svårt att återbetala