Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Äntligen!!! Beviljad skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej alla!!
Har varit med om en sak och därför ej kunnat svara här, men nu e jag tbx.. Jag började med att släppa alla lån till kronofogden.. Ja man får anmärkningar för varenda lån.. Har nog40 anmärkningar.. Fick löneutmätning som jag hade ca 1 år innan jag bestämde mig för att sökaskuldsanering.. Efter jag skickat in alla papper så tog det ca 5 månader innan jag blev beviljad. Från inledande av skuldsanering det vill säga från den dag dom började behandla min ansökan slutar löneutmätningen. Då passar man på att lägga undan så mycket pengar man kan för när man är beviljad så lever man på existens minimum i 5 år.. Jag har betalat i 6 månader nu och om 4 1/2 år är jag skuldfri och kommer aldrig mer hamna i denna skit igen:)...

Jag hade lån för ca 500000kr. Inkomst ca 23500kr/månad

Mycket bra. Jag vill nog anse att flertalet hör inne bör följa dit exempel. Vissa skriver att de ha Blanco på 300 000 - 500 000 kr. Att tro att man kan betala av dessa med ett vanligt gneg finns inte! Sitter msn inte och inväntar ett arv eller vinst på ett hus så finns det ingen anledning att lida längre när denna hjälp finns.

Finns klart alltid annat som sätter käppar för många. Spelmissbruk är väl det första jag tänker på. En skuldsanering beviljas inte utan motkrav.

Lycka till! Om 4.5 år är du en fri människa.

Senast ändrad:
Jag får behålla runt 6000kr var månad och så har jag ett barn med.. Så 1050kr i barnbidrag.. Men klarar det ok tycker jag..

Ja jag är så glad att jag tog detta beslut! Hellre 5 tuffa år än att leva med utmätning i kanske 20 år!!

Verkligen! Grattis! Det är dock jobbigt om man inte kvalificerar sig för skuldsanering.
Då vill man ju hålla sig från utmätning så långt det går för att inte behöva göra det i 15 år...

Ja jag förstår det. Jag tog en chansning och sökte.. Visste inte hur man skulle göra men jag lyckades.. Lycka till hopps det ordnar sig!!

Se även till att inte dra på er nya skulder under tiden med skuldsanering, känns ju onekligen lite trist när man ser folk som blev klar med sin skuldsanering i oktober och redan fått nya skulder hos kronofogden..

Jag har lån på 440 000 kronor och kommer ha betalt av alla 2022. 2017 är 220 000 kronor borta. Så ja, det går även utan skuldsanering och löneutmätning men de är jäkla kämpigt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp