Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Äntligen!!! Beviljad skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Långivaren behöver inte gå med på något speciellt om det är som du angett.
Är snarare läge för någon att kolla vad som gäller solidariska betalningsförhållanden.
Då kan ju ingen medsökande ta med de skulderna i en sanering. Då är det nästan omöjligt för en medsökande att sanera bort alla ens skulder

Då kan ju ingen medsökande ta med de skulderna i en sanering. Då är det nästan omöjligt för en medsökande att sanera bort alla ens skulder
Eh. Va?
Antar du svarar på fel inlägg

I februari hjälpte jag min lillebror med ansökan om skuldsanering. han hade bokat tid hos en skuldrådgivare i kommunen för att få hjälp med ansökan men jag sa till han att "du, jag ordnar det åt dig" och igår fick han inledande skuldsanering.

Hur gjorde min lillebror och jag då?

Mamma samlade ihop hans brev från olika inkassobolag, vi loggade in på kfm med bankid och såg hur mycket som låg där och sedan fyllde vi ansökan med bankid och skickade in. Han är 29 år och har strax under en halv miljon i skulder (konsumtionslån). Han har haft löneutmätning i många många år. Han fick en betalplan på fem år och ska betala 680 kr i månaden.

Hur gjorde min lillebror och jag då?

Mamma samlade ihop hans brev från olika inkassobolag, vi loggade in på kfm med bankid och såg hur mycket som låg där och sedan fyllde vi ansökan med bankid och skickade in. Han är 29 år och har strax under en halv miljon i skulder (konsumtionslån). Han har haft löneutmätning i många många år. Han fick en betalplan på fem år och ska betala 680 kr i månaden.
Hur många år har han haft utmätning och har ni sökta sanering tidigare? I så fall vad har ändrats denna gång som resultetade i beviljad sanering? Halv miljon låter lite, inte direkt svårt att betala bort under överskådlig tid, folk beviljas ju privatlån i dom storlekarna.

Hur många år har han haft utmätning och har ni sökta sanering tidigare? I så fall vad har ändrats denna gång som resultetade i beviljad sanering? Halv miljon låter lite, inte direkt svårt att betala bort under överskådlig tid, folk beviljas ju privatlån i dom storlekarna.
Med en betalplan på 680 kr i månaden måste inkomsten vara väldigt låg? Alternativt ensamstående med flera barn? Kanske till och med båda i kombination...?

I februari hjälpte jag min lillebror med ansökan om skuldsanering. han hade bokat tid hos en skuldrådgivare i kommunen för att få hjälp med ansökan men jag sa till han att "du, jag ordnar det åt dig" och igår fick han inledande skuldsanering.
Bra jobbat! Tänk dock att en skuldrådgivarens roll inte är att fylla i en ansökan. De kan supportera såklart. De finns ju till för att försöka styra upp ekonomin innan man kommer så långt att man måste söka sanering.
Grattis till brorsan iaf och härligt att det finns ett slut på löneutmätning.

Det är minst sex år som han haft löneutmätning och nej vi har inte ansökt om skuldsanering tidigare.

Han har brukat droger, varit nedsövd i två veckor på IVA och läkarna visste inte om han skulle vakna igen eller inte, vaknade han så visste dom inte vilken människa som skulle vakna. Sedan några år tillbaka arbetstränar han på den lokala ICA butiken och nu har han fått en anställning på 20% i butiken och 80% täcker försäkringskassan upp.

Med en betalplan på 680 kr i månaden måste inkomsten vara väldigt låg? Alternativt ensamstående med flera barn? Kanske till och med båda i kombination...?

Han får 11.000 kr i månaden från försäkringskassan. Hyra på 3000 kr. Han är ensam och inga barn. Två katter bara. Fem år 50 månader 680 kr, det blir strax under 35.000 kr på fem år för min bror och skulder på en halv miljon.

Jag betalar 10.192 kr i månaden och är färdig i mars 2026. Min inkomst efter skatt är 29.000 kr och min fru har 15.000-16.000 kr i månaden efter skatt och vår hyra är på 7300 kr i månaden plus diesel för mig till och från jobb varje månad 4800 kr. Idag fick min fru ut 21.000 kr då hon jobbade nästan 150 timmar i mars plus lite nätter så vi sitter kvar med nästan 12.000 kr nu som ska täcka mina resor till jobbet och mat till nästa lön så vi överlever gott.

Jag har skickat in omprövning till kfm och dragit snitt på min fru de senaste halvåret 13.000 kr efter skatt så vi får se vad som händer. Kfm har beslutat 7.800 kr efter skatt från första gången och jag skickade in en omprövning i januari på 10.000 kr efter skatt men vi fick avslag efter några veckor och ska fortsatt betala samma summa. Nu när jag skickade in på 13.000 kr efter skatt andra veckan i mars ska det bli intressant att se ifall vi får betala mer eller samma, väntar fortsatt på svar.

Senast ändrad:
Det är minst sex år som han haft löneutmätning och nej vi har inte ansökt om skuldsanering tidigare.

Han har brukat droger, varit nedsövd i två veckor på IVA och läkarna visste inte om han skulle vakna igen eller inte, vaknade han så visste dom inte vilken människa som skulle vakna. Sedan några år tillbaka arbetstränar han på den lokala ICA butiken och nu har han fått en anställning på 20% i butiken och 80% täcker försäkringskassan upp.
Ah ok, då förstår jag och beklagar omständigheterna förutom med det ekonomiska. Finns folk som har det värre än oss andra, hoppas allt blir bättre med skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp