Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ännu en som har frågor om skuldsanering

Visst är det så men vad jag menar är att det går inte kategoriskt säga att har man inte 100 % tjänst så ingen sanering. Kan han visa att han kommer ha lägre inkomst med 100 % än som han jobbar idag så kan det ju vara nått de kan ta hänsyn till.
Jag har inte påstått det heller, vet inte om nån annan gjort det. Att förlita sig på extrapass känns som det blir svårbedömt.

Hej. Man får så många olika svar. Men jag kan säga dig att allt är så indviduellt. Det här med att kronofogden säger att du måste jobba heltid osv är rent skitsnack. Jag har en bekant som har varit sjukskriven i 4 års tid som fick sin skuldsanering beviljat för 1 år sen. Dock hade han löneutmätning i ca 1 år där han hade betalade minimalt, pga att han var sjukskriven. Har en annan bekant som inte jobbar heltid och han blir klar med sin skuldsanering i december. Själv har jag också massa skulder. Ansökte om skuldsanering för 2a gången, fick det nekat, har överklagat beslutet till tingsrätten, får vi se vad de säger. Dock hade jag inte släppt mina skulder till KFM förräns nu (för 1 månad sen). Jag råder dig att göra det, då KFM anser att det är din, som de kallar det för, BRYTPUNKT. Dvs när du väl har släppt allt till KFM så är chanserna för dig, enligt de, att låna ytterligare pengar extremt små. Även om du skriver att du inte har lånat mer pengar så är det inget garanti för de eftersom att du inte har hamnat hos KFM. Mitt råd till dig är att släpp ALLT till kronofoden, tro mig det kommer kännas skönt. Ansök om skuldsanering, troligtvis kommer du få nej första gången, få löneutmätning och så söker du igen efter 6 mån. Förr eller senare kommer du få det beviljat. För vissa kan det ta 1 år efter att haft löneutmätning, för andra 2 eller 3 år. Det är individuellt. Skulle du få avslag, överklaga då! De vill se att du kämpar. Men att Inte släppa det till kfm är Inte till din fördel. Så du vet.

Allt gott, önskar dig all lycka..
Tack för svar! Ja det verkar bara olika synpunkt om vad man ska göra och inte göra . Helt ärligt tvivlar jag på båda att man ska ska släppt sina skulder eller att man ska jobba 100% innan man kan få skuldsanering. Att släppa till KFM är inget alternativ nu, då det verkar vara rena krigsregler när det gäller utmätning, ska de komma hem till oss och ta sonens dator som sambon köpt till honom? Ska de ta hennes bil, smycken och kläder för att JAG har skulder? Ska de komma och ta hennes väska som hon fått av sin mor? Man blir ju mörkrädd när man läser vad folk råkar ut för .

Gud tack för svar:) blir glad att höra att det är möjligt. Kollade du med dem före du skickade in ansökan eller före kronofogden skulle inleda sin utredning? Eller vid inledande skusan ?
Tacksam för svar<3

Jag har gått igenom skuldsanering på 70 % tjänst.
Å jag fick avslag 3 gånger för att jag enbart jobbade 70%...trots att jag visade att jag sökte extra jobb.
Så jag håller helt på linjen att ALLT beror på handläggaren och vad den anser, även om så inte borde vara fallet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp