Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ändring av Ränta brev

Det är vad Skatteverket säger. Hade man inte godkänt igen den 4e hade det varit lugnt, nu räknas det som en ändring efter sista datum.
trots att dom skrivit när man loggar in att deklarationen är inte godkänd och att man ska godkänna.
tycker det är helt vansinnigt då det inte är en ändring ens utan bara korkade saker.
Men inget man kan göra
Kommer med lite GODA nyheter här då Skatteverket fått lite info om detta enl. chatt med dem idag. Se bifogad bild.
”Ja, vi är medveten om detta.
Den informationen vi har fått just nu är att det inte ska ha någon betydelse för om man har möjlighet att få skattepengarna i april, så länge man inte gjort någon annan ändring själv.” Trots just alla som gått in den 4/4 och godkänt deklarationen en gång till pga detta. Vilket var även min fråga då jag fått samma ändring av ränta-brev i Kivra från Verity international ab precis som alla andra i tråden. Dem löser nog det här ska ni se. Kika in på Skatteverkets hemsida efter kl 05:00 på lördag morgon och kika, alt vänta på slutskattebeskeded i Kivra imorrn lördag. Håller verkligen tummarna.

Bilagor

• IMG_2513.jpeg
    IMG_2513.jpeg
    248.3 KB · Visningar: 31
För jäkligt att att bolag försöker förstöra för så pass många . Ändå skönt om Skatteverket löser det och ge dom en knäpp på näsan !

Jag tänker om dom vet att vissa är på gränsen att komma till kronofogden och få det utmätt . Medans andra lyckas precis komma undan och istället vill dom ha dom pengarna !

Det låter väldigt långsökt.
Det sannolika mer ett tekniskt missöde eller handhavarfel på bolaget ifråga.

För jäkligt att att bolag försöker förstöra för så pass många . Ändå skönt om Skatteverket löser det och ge dom en knäpp på näsan !
Finns ju inte något annat än lite konspirationsteorier här som tyder på att dom försöker förstöra något.
Vad jag förstår gör skatteverket ingenting, utan det löser sig utan att dom gör något aktivt.. Skatteverket har jag inte sett ska ge någon knäpp på någon näsa, ärligt så tror jag dom inte bryr sig så mycket om det, det är inte jättemånga av alla deklarationer som påverkades/inte påverkades.

Kommer med lite GODA nyheter här då Skatteverket fått lite info om detta enl. chatt med dem idag. Se bifogad bild.
Den informationen vi har fått just nu är att det inte ska ha någon betydelse för om man har möjlighet att få skattepengarna i april, så länge man inte gjort någon annan ändring själv.” Trots just alla som gått in den 4/4 och godkänt deklarationen en gång till pga detta. Vilket var även min fråga då jag fått samma ändring av ränta-brev i Kivra från Verity international ab precis som alla andra i tråden. Dem löser nog det här ska ni se. Kika in på Skatteverkets hemsida efter kl 05:00 på lördag morgon och kika, alt vänta på slutskattebeskeded i Kivra imorrn lördag. Håller verkligen tummarna.
Nej men har man gått in 4e och godkänt igen som det stod när man loggade in så räknas det som en ändring och då är man inte med i utbetalning nästa vecka.
hsft ett långt samtal med dom också och den personen svor på att det va så.
Har man fått detta och inte godkänt igen den 4e så är det lugnt.
Står ju inget om det i det meddelade du fått för oss som godkänt igen.

Frågade du om dom som godkänt igen den 4e och att dom då sa det skulle lösa sig även för dom? Jag läser det så i din text korrekt?

Nej men har man gått in 4e och godkänt igen som det stod när man loggade in så räknas det som en ändring och då är man inte med i utbetalning nästa vecka.
hsft ett långt samtal med dom också och den personen svor på att det va så.
Har man fått detta och inte godkänt igen den 4e så är det lugnt.
Står ju inget om det i det meddelade du fått för oss som godkänt igen.
Jo det var precis den frågan jag ställde till dem. Det skrev jag. Detta räknas inte som en ändring du gjort själv. Du har bara godkänt en gång till. Ingen ändring skett från oss som individer. Vi har onekligen fått olika information vilket är förståeligt då dem själva nog sitter i en förvirrad sits och ger olika svar. Tänkte jag skulle komma med lite goda nyheter här i all orolighet. Det är roligare att läsa, mer hoppfullt än dina inlägg även om dem är informativa.

Jo det var precis den frågan jag ställde till dem. Det skrev jag. Detta räknas inte som en ändring du gjort själv. Du har bara godkänt en gång till. Ingen ändring skett från oss som individer. Vi har onekligen fått olika information vilket är förståeligt då dem själva nog sitter i en förvirrad sits och ger olika svar. Tänkte jag skulle komma med lite goda nyheter här i all orolighet. Det är roligare att läsa, mer hoppfullt än dina inlägg även om dem är informativa.
Hoppas det stämmer då.
Jag frågade om dom kunde kolla upp det ordentligt då det ställer till det massor för mig om jag inte får dom.
den personen va tvärsäker på att det va lika med en ändring och att jag skulle få mina pengar i juni.
Men hoppas personen du pratade med vet mer :) bara hålla tummarna och se.

Hoppas det stämmer då.
Jag frågade om dom kunde kolla upp det ordentligt då det ställer till det massor för mig om jag inte får dom.
den personen va tvärsäker på att det va lika med en ändring och att jag skulle få mina pengar i juni.
Men hoppas personen du pratade med vet mer :) bara hålla tummarna och se.
Anledning du fick är nog från deras ”by the book” att om ändringar sker blir det utbetalningar i juni då det nog är fullt kaos för alla att få fram den specifika infon om detta lite unika som skett. Det är min kvalificerade tjejgissning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp