Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Zensum - Samlingslån med utlandsjobb

Hej,

Jag blev idag kontaktad av en rådgivare på Zensum som ville veta var jag hade mina lån, jag förklarade att de enda "lån" jag har är på 2 kreditkort.

Hon skulle återkomma imorgon vad gällande möjlighet för samlingslån istället för 2 olika kort.

1. Är Zensum legit och något man kan lita på?
2. Då jag är folkbokförd i Sverige men jobbar utomlands så får jag lönen på utländskt konto, någon som har erfarenhet av detta och samlingslån, tänker då att min inkomstdeklaration i Sverige är 0kr.

Tacksam för all information ni kan dela med er av.

Mvh
Rookie på forumet.

Blev uppringd av Zensum på jobbet en gång. De frågade om de kunde ringa igen nästa dag och prata samlingslån, och jag sa att de kunde ringa igen. Och vips fick jag mail om att de tagit en kreditupplysning på mig.

De fortsätter ringa men hänvisar varje gång om anmälan jag gjorde och de ber om ursäkt och lägger på.

Såna jävla låneförmedlare ska man bara lägga på luren åt. Riktigt fula och fräcka metoder..

Blev uppringd av Zensum på jobbet en gång. De frågade om de kunde ringa igen nästa dag och prata samlingslån, och jag sa att de kunde ringa igen. Och vips fick jag mail om att de tagit en kreditupplysning på mig.

De fortsätter ringa men hänvisar varje gång om anmälan jag gjorde och de ber om ursäkt och lägger på.
Det var ju fräckt. :mad::eek: Länge sen?

Fick idag erbjudande om ett lån via Lendia, skulle skriva under avtalet men såg att de uppgifter som var ifyllda (av Zensum efter det samtal jag hade med dom) inte alls stämde, lönen och arbetsgivare var "påhittade".

Beslutade mig för att inte skriva under (då jag ej vill godkänna något med felaktiga uppgifter) och får se om jag nu kommer ta beslutet att gå vidare med detta eller ej, kändes inte speciellt seriöst må jag säga.

Det var ju fräckt. :mad::eek: Länge sen?

Ja detta var i slutet av 2017. Så det var ett tag sen men förfrågan tog de inte bort förrän typ maj 2018. Så var ett jävla krångel från deras sida.
Men det roliga är att det är samma kille som ringer men skyller varje gång på någon kille som heter Nils som slutat jobba där.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp