Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Zalando, hur till inkasso?

Hur lång tid tar det innan det går vidare? Har mailat Zalando men de kan ej svara på det. Det är lite oklart.
Kommer inte ihåg efter hur lång tid exakt. Men man får 2 påminnelse innan det går till inkasso. Det tar ca 1 månad innan det hamnar hos inkasso sen beror det på hur stor summa det är om man får avbetalningsplan eller inte. Min skuld var runt 3500 kr och då fick jag avbetalningsplan på 3 månader. Jag frågade också om avbetalningsplanen fick börja nästkommande månad och det fick jag. Så jag betalade min första faktura efter ca 2 och halv månad.

Kommer inte ihåg efter hur lång tid exakt. Men man får 2 påminnelse innan det går till inkasso. Det tar ca 1 månad innan det hamnar hos inkasso sen beror det på hur stor summa det är om man får avbetalningsplan eller inte. Min skuld var runt 3500 kr och då fick jag avbetalningsplan på 3 månader. Jag frågade också om avbetalningsplanen fick börja nästkommande månad och det fick jag. Så jag betalade min första faktura efter ca 2 och halv månad.
Ok, jag har fått två påminnelser. På första fakturan som går ut och det står att det är den sista påminnelsen. Tänkte bara att Zalando borde veta hur lång tid det tar sen. Jag tänkte att jag skulle kunna betala av allt med skatten.

Ok, jag har fått två påminnelser. På första fakturan som går ut och det står att det är den sista påminnelsen. Tänkte bara att Zalando borde veta hur lång tid det tar sen. Jag tänkte att jag skulle kunna betala av allt med skatten.
Om du redan har fått den andra påminnelsen så kommer dem skicka till inkasso nu. Vilken summa handlar det om?

Det kommer totalt bli ca 5000 har två till som kommer gå vidare också.
När de hamnar hos Alektrum, rind dem och fråga om avbetalningsplan. Fråga också om avbetalningsplanen kan börja slutet av nästkommande månad.

När de hamnar hos Alektrum, rind dem och fråga om avbetalningsplan. Fråga också om avbetalningsplanen kan börja slutet av nästkommande månad.
Tack för tipset. Såg i kivra att de fanns med där. Mailade dem. Dock får man väldigt diffusa svar även där. ”Det förekommer att vi använder det”.

Tack för tipset. Såg i kivra att de fanns med där. Mailade dem. Dock får man väldigt diffusa svar även där. ”Det förekommer att vi använder det”.
Allektum är hårda. Man blir beviljad en plan på Max 6 månader oavsett hur stor skulden är. Dem skickar i Kivra.

Någon som vet om man har haft konto med 2 olika mailadresser på Zalando. Hur det fungerar med inkasso? Råkade komma in på zalando på en gammal mailadress som jag har tagit bort nu och ser att jag har faktura som är pågående där. Köpet gjordes i början av 2021. Borde inte den ha gått till inkasso? Går inte det på personnummer?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp