Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Webcredit anmäld till KO

Tingsrätt

Jag har låtit flertalet smslån gått till Tingsrätten och även andra små skulder runt 1000-5000 kronor och alla bolag har försökt få ut en avgift extra på 1.200 kronor men en gång när jag pratade med Tingsrätten så föreslog dom mig att medge skulden plus ränta men inte 1.200-kronors avgiften för den kunde dom enl hon som jag pratade med inte ta ut på småmål så numera medger jag skulden men inte allt annat ocker och det har fungerat.
Bolagen försöker - trots tinget, det kan ju gå. Tror många blir rädda (även jag i början) när man får papper från tinget och försöker därmed betala in så fort som möjligt och då slinker 1200 kronors avgiften med bara för att...
Så tänk på det om det är ett "småmål" att inte med ockertillägg och Tingsrättens jurister kan ju sådant och är till för att svara på frågor.

Bra att de reagerar. Det står i Vivus villkor att de erbjuder avbetalning, vilket de inte gör. Förlängningsavgifterna de har är väldigt höga.

Jag har låtit flertalet smslån gått till Tingsrätten och även andra små skulder runt 1000-5000 kronor och alla bolag har försökt få ut en avgift extra på 1.200 kronor men en gång när jag pratade med Tingsrätten så föreslog dom mig att medge skulden plus ränta men inte 1.200-kronors avgiften för den kunde dom enl hon som jag pratade med inte ta ut på småmål så numera medger jag skulden men inte allt annat ocker och det har fungerat.
Bolagen försöker - trots tinget, det kan ju gå. Tror många blir rädda (även jag i början) när man får papper från tinget och försöker därmed betala in så fort som möjligt och då slinker 1200 kronors avgiften med bara för att...
Så tänk på det om det är ett "småmål" att inte med ockertillägg och Tingsrättens jurister kan ju sådant och är till för att svara på frågor.

Tack för bra info!

Ja har en avbetalningsplan hos dom, 690 kr i månaden.

Du är dock bara en person. Väldigt många får det absolut inte och även om det skulle börja delas ut, så har det absolut inte varit så tidigare. 4finance har varit oerhört omedgörliga mot många.

Vivus

Du är dock bara en person. Väldigt många får det absolut inte och även om det skulle börja delas ut, så har det absolut inte varit så tidigare. 4finance har varit oerhört omedgörliga mot många.

Va tråkigt att inte samma sak gäller alla. Jag förlängde lånet 5 gånger tror jag sen ringde dom upp och frågade om jag vill ha betalplan istället för att förlänga.
Jag hoppas ni med får en betalplan

Det är det som är det tråkiga. Vissa får medan det för andra är omöjligt. Jag har exempelvis förlängt mitt lån i 10 månader och får fortfarande ingen avbetalningsplan. Otrevlig kundtjänst också som hotar med KFM och anmärkningar om förlängningsavgiften är några dagar sen.

Vivus är eller i alla fall har varit väldigt hjälpsamma med en "Avbetalningsplan".Så jag är nöjd,sedan kan nämnas att det är synd att dom inte erbjuder det lite tidigare,i stället för att vänta till det sprungit iväg 1 helt år.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp