Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Webcredit anmäld till KO

Undrar om kvällstidningarna skulle vara intresserade av våra historier. Det harju skrivits ganska mycket om ockerräntor. Kanske värt att kontakta dem?

Helt rätt! Man ska inte ta vilken skit som helst.. Man kan sitta illa till en period i sitt liv men man ska ändå ha rätt till schyssta villkor och bli behandlad med värdighet.

Jag det kan jag tänka mig att de skulle kunna vara. Det blir ju ganska aktuellt om när många har nåt att berätta. Kontakta kvällstidningarna.. Är det någon i detta forum som idag försökt ta kontakt med Webcredit eller Loanit angående detta?

Tyvärr man ingår ett avtal när man tar ett lån där står tydlig vad som gäller om man är sent ute med betalningen vad hjälper om man anmäler , granskning ju kanske men de kan ju vända sig på avtalet du har ingått vilket om du hade invändningar borde ha hörd av dig senast inom 14 dagar. inte efter 35 dagar .

Jag läste att någon betalade lånet tre dagar sent. försökte kontakta Webcredit och meddela betalning. Trots detta gick en påminnelse ut på avgift 185 kr?? Personen ifråga mejlade och ringde direkt och meddela betalning på denna, skickade även ett kvitto via mejl, men fick trots de en ny påminnelse dagen efter via sms.. Hur snabbt tro dom att man kan betala? man kan ju inte vara snabbare än post och bank.. det är bara sorgligt

Jag läste att någon betalade lånet tre dagar sent. försökte kontakta Webcredit och meddela betalning. Trots detta gick en påminnelse ut på avgift 185 kr?? Personen ifråga mejlade och ringde direkt och meddela betalning på denna, skickade även ett kvitto via mejl, men fick trots de en ny påminnelse dagen efter via sms.. Hur snabbt tro dom att man kan betala? man kan ju inte vara snabbare än post och bank.. det är bara sorgligt

så där funkar även Jalånet hände mig också en gång betalade en dag sent fick 165kr faktura hem dagen efter men mejlade deras kundtjänst fick förklaring att det är "Datoren" som sköter allt automatis men de var trevliga och makulerade den fakturan .

Det va ju positivt och schysst av Ja-Lån. kul att höra lite positivt oxå

Anmäla?

Funderar även på att anmäla Vivus. Det står i deras villkor att det går att få en avbetalningsplan vilket är helt omöjligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp