Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Uppdatering för mig från Wästgöta till Moank. Har nu fått samlingslån hos Wasakredit och lånet hos Moank kommer lösas imorgon.
Moank har en "prisgaranti" och söker ni lån någon annanstans och får vettiga villkor kan det vara värt att kolla upp om Moank kan erbjuda bättre villkor eller matcha. För mig blev det inte aktuellt då jag ville baka ihop två lån till ett. De behövde göra en ny kreditupplysning vilket jag inte gick med på.
Intressant. Jag borde nog vänt mig till Wasa Kredit också. Jag fick som sagt inga vettiga erbjudanden sist men var häromdagen i en desperat situation så i valet mellan snabblån och vända sig till Moank vände jag mig dit, hade egentligen tänkt söka 10-15 tusen men minimum var 25 så gjorde det. De behövde göra lite kontroller (verkade som det handlade mest om att mina tidigare löneutbetalningar inte syntes, i och med jag bytt bank förklarade jag för dem) och ringde upp mig. Jag ändrade då min ansökan i telefon till att söka ett utökat lån, 90 tusen varav 80 tusen ska gå till att lösa krediten hos Nordnet. Räntan kunde hon inte se då.

Då kreditupplysningen precis gjorts så skulle det inte behövas en ny, tack och lov. Nu har jag en i onödan gjort hos Nordnet 29 december och en i efterhand lika onödig hos Lendo 7 februari plus nu denna 29 februari hos Moank. Sist ökade riskprognosen från 0,9% till 1,4%. Ju mer jag tänker på det hade det varit bättre ta Coop med 11,17% i ränta, om nu inte Moank överraskar, då riskprognosen höjts plus mer blancolån syns.

Intressant förfarande med din lån-ansökningsprocess :)
Mitt kreditbetyg gick från 0.4 till 0.5 med ansökningen hos Lendo och Wasakredit samlingslån. Jag hade förmodligen stannat kvar hos Moank om de hade kunnat använda sig av upplysningen som gjordes hos Lendo och matcha den ränta jag fick hos Wasakredit. Får säga att jag inte blev speciellt imponerad av Lendo och ser ingen anledning framöver att söka där. Om det hade varit idag hade jag gjort ett bankbyte till Länsförsäkringar och försökt få privatlån där istället.

Moank erbjöd mig ett lån på 190 tusen totalt med det lån jag hade innan (ca 100 tusen). 8,74% ränta istället för de 11,75% jag hade innan och så hade jag 10% på Nordnet (80 tusen i lån). Det trodde jag inte jag skulle få så det känns verkligen bra. Lendo var alltså inte till någon hjälp utan tvärtom.

Även om det inte är någon större skillnad i räntan jämfört med Nordnet så vill jag bara ha en kreditgivare och Nordnet ville inte höja mitt lån. På köpet fick jag en mycket bättre ränta på halva lånet. Så detta hos Moank blev superbra. Moanks hemsida är verkligen användarvänlig, så utförlig och tydlig info.

Moank erbjöd mig ett lån på 190 tusen totalt med det lån jag hade innan (ca 100 tusen). 8,74% ränta istället för de 11,75% jag hade innan och så hade jag 10% på Nordnet (80 tusen i lån). Det trodde jag inte jag skulle få så det känns verkligen bra. Lendo var alltså inte till någon hjälp utan tvärtom.

Även om det inte är någon större skillnad i räntan jämfört med Nordnet så vill jag bara ha en kreditgivare och Nordnet ville inte höja mitt lån. På köpet fick jag en mycket bättre ränta på halva lånet. Så detta hos Moank blev superbra. Moanks hemsida är verkligen användarvänlig, så utförlig och tydlig info.
Härligt

Ja låneförmedlare är dyrare än att söka direkt. De kan inte heller påverka bankers kreditregelverk eller interna processer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp