Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Autogirot skulle dras 31 december men drogs idag då det ju varit röda dagar. Imorgon står det nog som betalt men hoppas inte det blir extraavgifter för att de själva valde att ta betalt då och inte tidigare.

Har du nyligen tagit Wästgöta-lån? Du åker inte på extra-avgifter för att de drar början av månaden istället för slutet. Det beror på helgdagarna.

Har du nyligen tagit Wästgöta-lån? Du åker inte på extra-avgifter för att de drar början av månaden istället för slutet. Det beror på helgdagarna.

Andra betalningen så ja, nyligen. Okej, bra. De är de enda bland många andra som tog betalt så sent. Och så lyser det rött och står "Påminnelse" på hemsidan...

Jag försökte vara snabbare än Wästgöta, vill(e) ju hitta en annan långivare. Nordnet som jag har 80 tusen i lån hos nekade mig. Jag har fläckfri profil och bra inkomst men bostadsrättslånet på ett väldigt högt belopp skrämde väl dem.

Så det var ju synd. Jag hade ju gärna haft en kredit och en långivare istället för två. Det går ju söka genom Lendo med men vill inte dra på mig en till förfrågan, har två som är två månader gamla och denna nu, men kanske söker.

Senast ändrad:
Autogirot skulle dras 31 december men drogs idag då det ju varit röda dagar. Imorgon står det nog som betalt men hoppas inte det blir extraavgifter för att de själva valde att ta betalt då och inte tidigare.
De drar nästan alltid minst 1 eller 2 dagar efter månadsskifte oavsett helg eller inte för mig.

De drar nästan alltid minst 1 eller 2 dagar efter månadsskifte oavsett helg eller inte för mig.
Ja, för mig med. Jag tycker det är så drygt att behöva vänta på den dragningen av någon anledning. Vill ha allt betalt och klart innan nya månaden börjar. Men jag har Wästgöta på autogiro från ett annat konto än mitt vanliga lönekonto (gjorde så innan jag tog bolånet för att det inte skulke synas på ett kontoutdrag).

Såg nu att dom har 600.000 som max, ganska generöst med bara Bisnode...

Och än så länge inte supermånga ärenden jag sett därifrån
men dom skulle väl övelråta verksamheten till någon annan bank.

Och än så länge inte supermånga ärenden jag sett därifrån
men dom skulle väl övelråta verksamheten till någon annan bank.

Anledningen är att dom verkar ha någon ganska specifik modell för vem dom beviljar kredit, även om dom kör via Bisnode så skulle jag gissa att 10% utav folk här på forumet blivit beviljade av Wästgöta.

Dom tycks bara se betyget som en del utav helheten utan snarare (kanske?) mer studera kontoutdragen ingående och dylikt.

Det kan vara bra för Zlatan och dylikt när han behöver ett tillfälligt lån. I realiteten beviljas få och de som beviljas får ett betydligt lägre belopp.

Det verkar som Wästgöta fortfarande är osäkra om sin framtid. Inget nytt ännu.

Det är inte enbart Bisnode som används, de använder Kreditz också. En kombination som sannolikt minskar risken avsevärt, då de kan se mer ingående ekonomiskt beteende hos sin klientel.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp