Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Svar från Wästgöta Finans angående överlåtelse av kreditavtal till Moank, troligtvis kommer detta lån att synas på UC.

Hej,

Tack för ditt mejl.
I och med överlåtelsen kommer lånekrediten som du har hos oss idag att försvinna hos Bisnode, om Moank AB använder sig av UC eller inte kan vi inte svara på.

Bästa Hälsningar,

Wästgöta Finans
Haha vilket kvalificerat skitsnack. Klart dem vet om Moank använder UC eller inte.

Ni som fått eller sätt brev.. finns det någon info om när detta kan tänkas ske? Omgående eller längre fram i vår?

Det är ju typiskt.. när man har planerat i ett halvår för ett samlingslån och lagt om lite till WF för att ha bra score på UC i vår..så händer detta!.. seeegt..

Senast ändrad:
Had jula tagit över Moank är det bra. Då är det fortfarande wästgöta som styr. Tvärtom hade varit jobbigt.

Bara hoppas dom inte rapporterar denna till UC nu. Förstör hela deras affärsmodell.
Jag tror inte dom har haft som affärsmodell att inte rapportera till uc...

Fast egentligen vore ju det bästa att alla lån, krediter och avbetalningar syns på alla upplysningar. Då minskar risken för överskuldsättning och marknaden för högkostnadskrediter.
Så är det en stund, sen tippar det över till att det är förjävligt att det beviljats så mycket lån så man inte kan betala.

Ni som fått eller sätt brev.. finns det någon info om när detta kan tänkas ske? Omgående eller längre fram i vår?

Det är ju typiskt.. när man har planerat i ett halvår för ett samlingslån och lagt om lite till WF för att ha bra score på UC i vår..så händer detta!.. seeegt..
i december stod det i brevet.

Jag kan någonstans hoppas att lånet kommer synas på uc efter flytten så risken att folk överskuldsätter sig minskar.

Ingen ny info ännu, inte per brev iaf, och vi är i mitten av december med stundande storhelger. Bra att du mailade @Rufus.

Nu har jag cirka 100 tusen hos Wästgöta och cirka 80 hos Nordnet. Hög ränta hos Wästgöta, 12% nästan. Det var värt då det inte var via UC. Nu har jag ju redan fått en kreditupplysning gjord av Nordnet (även Nordea då jag tog ett stort bolån samt inbakad blancolån). När saker börjar klarna (no pun intended) kommer jag kolla om Nordnet kan ge mig de 100 tusen och till en lite lägre ränta. Hellre en kreditgivare än två, om det är ungefär samma ränta eller kanske till och med lägre.

Av någon märklig anledning har mitt blancolån på ena banken ändrats till att vara avslutad, tror den kommer rättas till vid nästa uppdatering, så jag funderar på om det inte är bäst att passa på söka ett nytt lån direkt nu. Även om det vore oärligt inte ange rätt skuldsaldo...

Senast ändrad:
Wästgöta har aviserat för denna månad i alla fall när jag kollade nyligen. Flytt av lån till Moank blir nog inte av innan årsskiftet.

Kollade nyligen Wästgöta och de har uppdaterat sidan för låneansökan. Det blir intressant att se om befintliga lån kommer registreras hos UC.

"I samarbete med Moank erbjuder vi flexibla lån utan säkerhet"

"För alla kreditansökningar tar vi en kreditupplysning hos UC"

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp