Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Moank har tagit över Wästgötas låneavtal står det i brevet jag fick hem idag. Kommer de börja rapportera till UC då? Jag misstänker det och det värsta är att de i så fall inte gör något juridiskt fel, eller hur?

Nej dom får ju välja vilka kreditupplysningspartner dom vill.
Har Wästgöta lagt ner då?

Moank har tagit över Wästgötas låneavtal står det i brevet jag fick hem idag. Kommer de börja rapportera till UC då? Jag misstänker det och det värsta är att de i så fall inte gör något juridiskt fel, eller hur?
Jula Holding har gått in som näst största ägare för Moank

Jula Holding har gått in som näst största ägare för Moank
Had jula tagit över Moank är det bra. Då är det fortfarande wästgöta som styr. Tvärtom hade varit jobbigt.

Bara hoppas dom inte rapporterar denna till UC nu. Förstör hela deras affärsmodell.

Had jula tagit över Moank är det bra. Då är det fortfarande wästgöta som styr. Tvärtom hade varit jobbigt.

Bara hoppas dom inte rapporterar denna till UC nu. Förstör hela deras affärsmodell.
Fast egentligen vore ju det bästa att alla lån, krediter och avbetalningar syns på alla upplysningar. Då minskar risken för överskuldsättning och marknaden för högkostnadskrediter.

Svar från Wästgöta Finans angående överlåtelse av kreditavtal till Moank, troligtvis kommer detta lån att synas på UC.

Hej,

Tack för ditt mejl.
I och med överlåtelsen kommer lånekrediten som du har hos oss idag att försvinna hos Bisnode, om Moank AB använder sig av UC eller inte kan vi inte svara på.

Bästa Hälsningar,

Wästgöta Finans

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp