Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Hejsan sökt 130.000 och bisnode 6 i score.

Kopplat mig upp vi kredtiz som dom skickat sms om.

Vad tror ni är det lätt lr svårt att bli beviljad?

Har inte mycket skulder i övrigt och årsinkomst 370k och fastighet värde 4 miljoner som inte är belånat alls på.

Vill inte ha UC därför söker jag här istället för att höja upp bolånet.

Mvh

Har inte mycket skulder i övrigt och årsinkomst 370k och fastighet värde 4 miljoner som inte är belånat alls på.

Mvh
Med en 6:a blir det tight trots bra förutsättningar dem är inte de lättaste

Mvh
Sen att belasta uc med 130.000 på en fastighet på 4 miljoner är ju det bättre alt, gör varken till eller från på uc och bra ränta på lånet

Hej! Tänkte söka ett lån någonstans (där de tar Bisnode och inte UC) om några månader och undrar om jag med de här förutsättningarna borde vända mig till Wästgötafinans eller bäst att hitta något annat:

* Deklarerad inkomst kommer att vara runt 220k/år, fast riktiga inkomsten är nu 420k/år (vet inte om de ger chansen att visa upp alla intyg/bevis. Har studerat en del av det här året, vilket ger lägre inkomst/år än det egentligen är nu).
* En 6 månader gammal Bisnode ff från Bostadsförmedlingen (de gör en kreditupplysning när man erbjuds en hyreskontrakt).
* Inga anmärkningar/skulder.
* Inga lån förutom csn.
* Kanske något litet underskott av kapital? Ser nu att jag tydligen har 800 kr i underskott. Tror det blir nåt liknande i i nästa deklaration med.

Finns det någon chans att jag blir beviljad 100k (och helst 250k) eller bäst att vända sig till någon annan långivare? Vilken i så fall? Vill inte förstöra min kreditvärdighet med onödiga förfrågningar. Tack för tips!

Senast ändrad:
Hej! Tänkte söka ett lån någonstans (där de tar Bisnode och inte UC) om några månader och undrar om jag med de här förutsättningarna borde vända mig till Wästgötafinans eller bäst att hitta något annat:

* Deklarerad inkomst kommer att vara runt 220k/år, fast riktiga inkomsten är nu 420k/år (vet inte om de ger chansen att visa upp alla intyg/bevis. Har studerat en del av det här året, vilket ger lägre inkomst/år än det egentligen är nu).
* En 6 månader gammal Bisnode ff från Bostadsförmedlingen (de gör en kreditupplysning när man erbjuds en hyreskontrakt).
* Inga lån förutom csn.
* Kanske något litet underskott av kapital? Ser nu att jag tydligen har 800 kr i underskott. Tror det blir nåt liknande i i nästa deklaration med.

Finns det någon chans att jag blir beviljad 100k (och helst 250k) eller bäst att vända sig till någon annan långivare? Vilken i så fall? Vill inte förstöra min kreditvärdighet med onödiga förfrågningar. Tack för tips!

Tror Fairlo är lättast. 50 k o sen efter 3 betalningar kan du höja till 100.
Har läst om att wästgöta har blivit hårdare

Wästgöta är bra, 300 utan UC är kanon.

MEN dom är extremt svåra. Högt underskott = avslag. Betyg under 8 = Avslag. För många BisnodeFF = Avslag.
Så om man blir beviljad är dom kanon, det svåra är att bli det.

* Inga lån förutom csn.

du kommer bli ombedd att bekräfta din inkomst (med Kreditz tror jag) så du har nog ganska så bra förutsättningar att bli beviljad utefter den nya inkomst

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp