Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Exakt det ville jag ha bekräftelse på när jag ringde upp kundservice på bisnode. Upplyssnings kopia som jag fick efter lånbeviljande från fairlo förre veckan visade att jag hade 5 i betyg och en vecka efter när jag skaffade min bevakning så såg jag att att jag har nu en 6? Va kostigt ahah. Istället för att det ska bli värre blev inte bättre betyg för mig efter ett beviljatlån.
Jag är säker på att det måste en 3-4 på kopian när jag ansöker om lån hos wästgöra.
Ja Bisnode går inte att lita på. De måste göra något åt sin usla kreditupplysningstjänst för privatpersoner. Man vill ju se ”det bankerna ser” och inget annat.

Är det någon som vet om man kan höja ett befintligt lån?

Någon som har lån hos Wästgöta och i efterhand lyckats sänka räntan? Tänker om ni ringt o sagt att ni vill ha lösenuppgifter eller så?

Haft 200k sen i våras till 8%, skulle va kul o veta om man kan försöka förhandla den.

Sökte 50.000 idag, på 3 år. Bisnodebetyg okänt, 0,1 i UC. Fick manuell granskning , och i eftermiddag fått bekräfta min inkomst via krediz? Tror jag det hette.

Förvånad över den manuella granskningen, kanske var det att jag angav att jag har ett annat blanco på 20.000 som ställde till det? Skrev renovering som orsak.

Skall bli intressant att se vad de erbjuder för ränta. Dock kommer jag tacka nej oavsett då det löste sig för mig på annat sätt.

jag testade Kreditz nu, fick 6.0 när jag lade till min huvudbank (jag har 0,9 på UC just nu)
jag lade sedan till Avanza också, då steg mitt betyg till 9,0
jag lade nu till en gammal bank där jag har typ 0kr, mitt betyg blev nu 10...........
nu la jag till mitt huvudsakliga kreditkorts bank fortfarande 10 :)
och slutligen lade jag till en annan gammal bank där jag har ~0kr men har bolånet

jag saknar bara en bank nu där jag har ett kreditkort som inte finns med i listan.

jag är sjukt överraskad över att jag fick 10 (skulle ge mig själv typ 10 men, men trodde inte att Kreditz skulle tycka det)

så att lägga till exempelvis Avanza och kunna visa på lite investerat kapital (~150k) gjorde sjukt mycket positivt för betyget
nu har jag en annan depå hos en annan bank med runt en miljon också som inte är med, men det gick ju bra ändå

Tack för tipset :)

Snart dags att söka för mig på Wästgöta och försöker få så bra förutsättningar som möjligt. Har skrivit ner underskottet för 2019 från 140.000 till nästan 0 som uppdateras nu på söndag.

Hade 5.6 på Kreditz. Öppnade snabbt ISK idag på Avanza och la in 500kr på Avanza Zero fonden. Gick från 5.6 Good till 6.0 Very Good direkt. Bra ifall att jag blir beviljad med komplettering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp