- Meddelanden
- 734
- Mottagna reaktioner
- 322
- Poäng
- 487
Någon som har erfarenhet av Wästgöta finans, vad hade ni för Bisnode score när ni fick lån där?
Jag kan nu tillägga i statistiken att jag sökte 150 k på Wästgöta finans med Bisnode betyg 7, men fick avslag och fick heller inte låna ett lägre belopp. När jag fick se upplysningskopian i Kivra stod det att jag hade 2 i ”betyg”. Ganska vilseledande när man tror att man har ett skapligt score och så visar det sig att man har nästan bottenbetyg. Överväger att inte längre ha ”Min upplysning” som kostar 300 om året, den är uppenbarligen inte till mycket hjälp i verkliga livet.Det finns redan en tråd om Wästgöta med matig info.
Jag kan nu tillägga i statistiken att jag sökte 150 k på Wästgöta finans med Bisnode betyg 7, men fick avslag och fick heller inte låna ett lägre belopp. När jag fick se upplysningskopian i Kivra stod det att jag hade 2 i ”betyg”. Ganska vilseledande när man tror att man har ett skapligt score och så visar det sig att man har nästan bottenbetyg. Överväger att inte längre ha ”Min upplysning” som kostar 300 om året, den är uppenbarligen inte till mycket hjälp i verkliga livet.
Jag kan nu tillägga i statistiken att jag sökte 150 k på Wästgöta finans med Bisnode betyg 7, men fick avslag och fick heller inte låna ett lägre belopp. När jag fick se upplysningskopian i Kivra stod det att jag hade 2 i ”betyg”. Ganska vilseledande när man tror att man har ett skapligt score och så visar det sig att man har nästan bottenbetyg. Överväger att inte längre ha ”Min upplysning” som kostar 300 om året, den är uppenbarligen inte till mycket hjälp i verkliga livet.
Japp. Jag ringde upp Bisnode nyss. De förklarade att de har ”2 olika betyg”. Det vi ser om oss själva när vi betalar för tjänsten min upplysning är det ”gamla systemet”. På Bisnode sa de att många banker använder fortfarande ”det gamla”, där tar de tex inte hänsyn till saker som underskott fick jag veta. Men allt fler går över till det nya - som vi själva som kunder alltså inte har tillgång till. De tyckte ändå det var anmärkningsvärt att min 7:a blev så låg som en 2:a när jag sökte hos Wästgöta finans; man kan nästan tro att det skulle vara 2 olika personer som sökt med det enorma spannet i betyg. Jag fick själv en kredit på Bmw finans i juni-20, där hade jag uppenbarligen en 7:a precis som det står på min upplysning och jag beviljades krediten på en gång. på Bisnode sa de också att just Bmw finans använder en mängd egna parametrar när de tar en Bisnode. Jag har själv inte använt mig av Bisnode särskilt mycket, dock har jag noterat när jag sökt via Sambla, Advisa att det ofta är 2-3 företag som tar både en UC och en Bisnode.Ja det är helt efterblivet och dom lurar sina kunder. Hos vissa banker som lånar ut spelar det inte någon roll vad man ser på ”min upplysning” för betyg. Dom kollar på en helt annan produkt inom Bisnode. Vi får bara se betyget som syns på upplysningen hos några få långivare.
Kräv pengarna tillbaks för den tjänsten som du betalade(300kr).Säg att du känner dig blåst och att du betalar för att se ett betyg som gäller för alla.Vad är meningen att betala för en tjänst som du inte kan lita på?Pengarna tillbaks!!!Japp. Jag ringde upp Bisnode nyss. De förklarade att de har ”2 olika betyg”. Det vi ser om oss själva när vi betalar för tjänsten min upplysning är det ”gamla systemet”. På Bisnode sa de att många banker använder fortfarande ”det gamla”, där tar de tex inte hänsyn till saker som underskott fick jag veta. Men allt fler går över till det nya - som vi själva som kunder alltså inte har tillgång till. De tyckte ändå det var anmärkningsvärt att min 7:a blev så låg som en 2:a när jag sökte hos Wästgöta finans; man kan nästan tro att det skulle vara 2 olika personer som sökt med det enorma spannet i betyg. Jag fick själv en kredit på Bmw finans i juni-20, där hade jag uppenbarligen en 7:a precis som det står på min upplysning och jag beviljades krediten på en gång. på Bisnode sa de också att just Bmw finans använder en mängd egna parametrar när de tar en Bisnode. Jag har själv inte använt mig av Bisnode särskilt mycket, dock har jag noterat när jag sökt via Sambla, Advisa att det ofta är 2-3 företag som tar både en UC och en Bisnode.
Ja det är helt sjukt. Ta inte Bisnodes tjänst ”min upplysning” ni som ännu inte har den. Jag känner mig grundlurad, trodde förstås ansökan skulle gå igenom och så får man bara ännu en förfrågan på sig.Kräv pengarna tillbaks för den tjänsten som du betalade(300kr).Säg att du känner dig blåst och att du betalar för att se ett betyg som gäller för alla.Vad är meningen att betala för en tjänst som du inte kan lita på?Pengarna tillbaks!!!
Absolut guldig det är att du fick ett lån på 200k med 5,7% ränta. Det skulle vara drömlån för mig att få med tanke på att jag har ett lån på 200k hos banknorwegian med 26% ränta. 4000 kr bara i ränta varje månad och drygt 500kr i amortering varje månad.@LånaUtanPapper grymt bra jobbat.
ångar att jag inte sökte 300k men jag vågade inte ifall det skulle bli avslag direkt, sen undrar jag om det hade resulterat i högre ränta eller om jag hade fått ha lika fin ränta som på 200k (5,7%)
Exakt det ville jag ha bekräftelse på när jag ringde upp kundservice på bisnode. Upplyssnings kopia som jag fick efter lånbeviljande från fairlo förre veckan visade att jag hade 5 i betyg och en vecka efter när jag skaffade min bevakning så såg jag att att jag har nu en 6? Va kostigt ahah. Istället för att det ska bli värre blev inte bättre betyg för mig efter ett beviljatlån.Ja det är helt sjukt. Ta inte Bisnodes tjänst ”min upplysning” ni som ännu inte har den. Jag känner mig grundlurad, trodde förstås ansökan skulle gå igenom och så får man bara ännu en förfrågan på sig.