Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Hur vet du det?
Dom brukar tyvärr inte alltid vara i närheten utav varandra.

Jag upplever att min Bisnode är sämre än min UC? 0,3 på UC (2 ff) och hade 7 på Bisnode samtidigt (2 ff). Sen hoppade Bisnode till 8 ingen aning om varför, lite lägre underskott kanske. Har dock haft 7 på Bisnode med 1,2 på UC också.

Dom har börjat marknadsföra sig mer har jag märkt, har noterat deras annonser på bland annat Facebook och Google något inte var fallet tidigare.

Dom har börjat marknadsföra sig mer har jag märkt, har noterat deras annonser på bland annat Facebook och Google något inte var fallet tidigare.

Du kanske har googlat dom mer på sistone och därav alla annonser.

Betyg 5 av 10 på bisnode
Risk 3,3 på UC för mig.

Någon som tidigare haft lån hos Wästgöta, betalat åter och sedan någon månad senare lånat igen...?

Någon som vet hur hårt de bedömer en förfrågan från Svea inkasso? Kollade nyss igenom mina upplysningsfilosofi och ser att Svea inkasso punktligt har tagit en Bisnode varje oktober. Vilket betyder att jag kommer ha en sådan när jag är klar med skuldsaneringen och behöver söka på Wästgöta. Suck!
Såg samtidigt att arvato tar en Creditsafe varje år i juli.

Någon som vet hur hårt de bedömer en förfrågan från Svea inkasso? Kollade nyss igenom mina upplysningsfilosofi och ser att Svea inkasso punktligt har tagit en Bisnode varje oktober. Vilket betyder att jag kommer ha en sådan när jag är klar med skuldsaneringen och behöver söka på Wästgöta. Suck!
Såg samtidigt att arvato tar en Creditsafe varje år i juli.
Upplysningskopior och inte filosofi...

Hej,
Jag har fått låna 300k av dem nu.
7 på bisnode (8 på upplysningskopia).
9,5 på kreditz.
Inga anmärkningar eller annat.
Inga lån/krediter utöver bolån.
450k årsinkomst.
Sökte hos wästgöta för att jag respekterar deras kreditz-system. Jag är så sne på UC som inte tittar på vad man har för tillgångar alls!

Ränta 8% vilket jag är villig att betala för att ha en fortsatt ren UC.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp