Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

I mitt fall handlar det inte om ff. Runt 45 ff har försvunnit det senaste året. Har en ff kvar och mitt betyg har ökat från 1-3...har dock ett kraftigt underskott och skulle tro att även den faktorn spelar en stor roll. I övrigt vad man läst sig till verkar Bisnode vara ett lotteri för många...

Hur lång tid tror ni det tar att gå från betyg 1 (kredit avrådes) till högsta betyg? Vad är avgörande? Inkomst, antal ff eller annat? Någon som fattar hur Bisnode räknar? Har inte läst hela tråden så sorry om någon redan svarat på detta.

Fick med en 6:a, det trots högt underskott men också ganska hög lön. (Fick 50 med ca 12 i ränta)

- Hade 2 förfrågningar 10/2 och 11/2 från TryggKredit (de gjort fel så det blev 2 förfrågningar men ändå så är det 2 stycken).
- Efter Wästgötas förfrågan (i december) åkte betyget ner till en 4.
- Ny förfrågan i feb från TryggKredit, några dagar därefter så försvann de 2 tidigare förfrågningarna så ligger kvar på en 4a.

I mitt fall handlar det inte om ff. Runt 45 ff har försvunnit det senaste året. Har en ff kvar och mitt betyg har ökat från 1-3...har dock ett kraftigt underskott och skulle tro att även den faktorn spelar en stor roll. I övrigt vad man läst sig till verkar Bisnode vara ett lotteri för många...
Har med 3 hos bisnode med 80ff

Bisnode tror jag går väldigt mycket på underskott.

Någon som testat att höja lån hos Wästgöta? Sambon gjorde ny ansökan i går men det kom upp "din ansökan ska behandlas manuellt" och "Du har redan en pågående ansökan", därefter omdirigerad till mina sidor där bara uppgifter om befintliga lånet finns.
Mailat, inte fått svar ännu..
Lånade 75000 i juni.

Någon som testat att höja lån hos Wästgöta? Sambon gjorde ny ansökan i går men det kom upp "din ansökan ska behandlas manuellt" och "Du har redan en pågående ansökan", därefter omdirigerad till mina sidor där bara uppgifter om befintliga lånet finns.
Lånade 75000 i juni.
Svaret på min egen fråga, om någon mer skulle undra, är att det inte går att höja befintligt lån och det går bara att ha ett lån.
De sa dock att de hoppades kunna erbjuda höjningar framöver..

Lånade 75000 i juni.

Vad hade hon i betyg då

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp