Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Hur lång tid tror ni det tar att gå från betyg 1 (kredit avrådes) till högsta betyg? Vad är avgörande? Inkomst, antal ff eller annat? Någon som fattar hur Bisnode räknar? Har inte läst hela tråden så sorry om någon redan svarat på detta.

Hur lång tid tror ni det tar att gå från betyg 1 (kredit avrådes) till högsta betyg? Vad är avgörande? Inkomst, antal ff eller annat? Någon som fattar hur Bisnode räknar? Har inte läst hela tråden så sorry om någon redan svarat på detta.

I mitt fall har det varit förfrågningarna. Hade 1 i betyg för några månader sedan. Sen blev det 2. Sen försvann Risicum och jag fick 3 och så har det fortsatt i takt med att en efter en har försvunnit. Nu har jag en 6:a i betyg. Har under tiden fått 2-3 nya förfrågningar på mig men dock så har typ 25 försvunnit.

I november sjönk jag från 6 till 1 i Bisnode betyg. I december steg mitt betyg till 2. Har inte rört på från 2 sedan dess än så länge

Den enda rimliga förklaringen är att ett högt underskott direkt sänker betyget drastiskt hos dom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp