Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Nä inte än hoppet va väl att uppdateringen va lite sen därför avvaktar jag nån dag . Ska ringa bisnode idag och se om dom kan svara på när uppdatering sker .
Tror egentligen det är mitt underskott på 175000:- som sätter käppar för uppdateringen kanske inte kan komma så mycket högre när detta ligger kvar . Detta kommer ju inte ändras förrens nästa år . Det va därför jag ville veta om det syntes eller ej .

Jag kommer skriva här oavsett hur det går. Söka kommer jag om en dag eller två . Beslut på Wästgöta får jag ju ganska direkt om det inte mot förmodan blir manuell granskning

Senast ändrad:
Ni som följt tråden lite mer noggrant, är det 7 minst som gäller (I Bisnode-betyg) eller ska man uppåt 8:a för att vara på säkra sidan?
Skummat igenom lite men det är varierande bud.

Ni som följt tråden lite mer noggrant, är det 7 minst som gäller (I Bisnode-betyg) eller ska man uppåt 8:a för att vara på säkra sidan?
problemet som många har haft är att betyget som visas är ett annat än vad som i själva verket står på upplysningen, så säg att du har 8 i betyg men så står det 7 på upplysningskopian.
kraven verkar ju inte vara helt tydliga, men det är väldigt många som får avslag i alla fall

I see...
Men genomgående har alltså folks betyg på kopian varit lägre än det betyget som står på deras minupplysning?

Jag har fortfarande 4 så är inte aktuellt för mig att söka men jag undrar lite om man kan söka på 7 i betyg eller om man ska vara uppåt 8 eller till och med 9...

Enligt bisnode Sida:
God kreditvärdighet 8-10
Kreditvärdig 5-7
Svag kreditvärdighet 2-4
Kredit avrådes 1
Ingen kreditvärdighet kan ges 0

problemet som många har haft är att betyget som visas är ett annat än vad som i själva verket står på upplysningen, så säg att du har 8 i betyg men så står det 7 på upplysningskopian.
kraven verkar ju inte vara helt tydliga, men det är väldigt många som får avslag i alla fall
Hade betyg 7 på minupplysning.se men på wästgöta kopian betyg 5. Inkoms 775.000 kr, inget underskott visades. 6 frågor. Beviljad 100000 kr med ränta 12.45 efter att jag ringde upp dem och pratade. Avslag på högre belopp på skärmen

Hade betyg 7 på minupplysning.se men på wästgöta kopian betyg 5. Inkoms 775.000 kr, inget underskott visades. 6 frågor. Beviljad 100000 kr med ränta 12.45 efter att jag ringde upp dem och pratade. Avslag på högre belopp på skärmen

Detta va ju intressant .

Vad sökte du på från början och vilken andledning uppgav du ? Men framförallt vad sa du till dom när du ringde upp ?
Kan du se via minupplysning.se när ditt betyg uppdaterades senast ? Står under händelse .

Men gäller minuplyssning.se samma som bisnode?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp