Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Finns det någon som har blivit beviljad med kreditbetyg 7?? Är de så jäkla hårda att det är betyg 8 eller inget?? Oavsett hur allt annat ser ut?? Låter ju helt galet..

Finns det någon som har blivit beviljad med kreditbetyg 7?? Är de så jäkla hårda att det är betyg 8 eller inget?? Oavsett hur allt annat ser ut?? Låter ju helt galet..

Läste genom hela tråden nu och ser att folk blivit beviljade med kreditbetyg 5,6 och 7 tidigare.. tror faktiskt enbart de går på score sam bisnodes risk% då det verkar skilja väldigt mycket i tråden.. vissa blir beviljade med betyg 5 och andra beviljade med betyg 9.. osv..

Nej inte betyg 5. Jag fick avslag med det betyget.

Jag sökte nu allefall med betyg 7 på min upplysning (bisnode). Hade 3 ffr sedan innan. Nordax + Sevenday som togs via ansökan från lendo för 5 månader sedan. Sedan st1 Mastercard som togs för 6 månader sedan. Sökte 170tkr och blev efter manuell granskning beviljad 110tkr. 8,5% ränta.

Inkomst: 760tkr.
Underskott: 100tkr.
Betyg på Bisnode 7
-----------------------

Nu har jag fått upplysningskopian så jag kan titta på den själv.

Enligt upplysningen så har jag betyg 6, vilket är "Kreditvärdig" men enligt min upplysning på bisnode så har jag fortfarande 7. Här diffar det mellan det som bisnod skriver på hemsidan samt de som står i upplysningen vilket vi redan har konstaterat i tråden innan. Sedan så står det 0:- på över/underskott av kapital, vilket är märkligt då jag har 100tkr i underskott. Loggar man in på bisnodes "min upplysning" så står det klart och tydligt att underskottet är 100tkr. Därför märkligt att det står 0:- på den upplysningen som wästgötafinans har fått tagit del av. Vidare så finns det ingen rubrik eller rad på upplysningen där övrigt kreditengagemang står med.. som också har diskuterats innan. Om de tar hänsyn till detta så är det dolt och redovisas inte i upplysningen till wästgöta. Kanske i det samlade kreditbetyget?? Kanske därför de diffar?

Vidare så var bemötande väldigt trevligt och alert från Wästgöta och de var snabba på kreditbedömningen. Även om de är hårda i kreditbedömningen så tar de större krediter utan UC och man kan därför förstå att de kanske måste vara lite hårdare än andra aktörer som går via UC.

Däremot så blir jag inte klok på Bisnode.. deras upplysning verkar ju helknasig.. ska också tillägga att ingen score eller % framgår på upplysningen som det t.ex gjorde på st1 Mastercard ansökan där både betyg, score och % framgick..

Jag har betyg 7. Har gjort 7 förfrågningar via bisnode.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp