Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Jag har 5 ff på Bisnode och har 8. Den ändrades inte efter min senaste Advisaansökan, då Bra Bank och Sevenday drog i växeln.

3 av mina ff på min Bisnode är från Sevenday...De borde kunna mina uppgifter utantill vid det här laget...har aldrig lånat något där heller.

Det är helt absurt faktiskt. Jag har ifrån Tryggkredit och Creditstar 17 förfrågningar på ett år. Det är löjligt.

S&A bör vara Lånebutiken,hade hos dom förut. Och tror även Risicum gör så, hade dem också tidigare. Tycker det är dåligt så klart det blir många ff om man har en kredit och vill göra uttag om de gör på detta sätt...

Jag gjorde en ansökan nyss (40 000 kr på 6 år) och fick svar att de behöver behandla min ansökan manuellt. Någon som varit med om det och vet vad som brukar föranleda det? Jag valde att jag vill lösa andra lån, jag har en Bisnode-score på 8 och inkomst 535 000 hos Bisnode.

Jag gissar att det blir på måndag som de återkommer som tidigast, eller arbetar de även helg?

Jag hörde inget från Wästgötafinans, men loggade in nyss och då hade jag ett erbjudande att signera.

Inte så bra ränta 10,35% på 40 000 kr och 6 år, men tanken är att lösa kreditkort för att förbättra UC inför samlingslån, så det får duga.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp