Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

När jag sökte för en månad sedan behövdes varken kompletteringar eller Kreditz, så det varierar nog vad de tittar på.
verkar vara hur mycket pengar går in på dina konton, hur du spenderar pengar, vad för besparingar du har, hur ofta du sparar samt vad för lån du betalar av?

Någon annan kanske kan korrigera det jag säger dock.

verkar vara hur mycket pengar går in på dina konton, hur du spenderar pengar, vad för besparingar du har, hur ofta du sparar samt vad för lån du betalar av?

Någon annan kanske kan korrigera det jag säger dock.
Kollas alla konton man har hos alla banker? Har flyttat betalningarna till skuldsaneringen till ett annat konto i en annan bank. Men i och för sig så syns ju överföringar dit.

Nedanstående plus en 6:a hos Bisnode. Har dock 12 ff hos Bisnode och ett kraftigt underskott vilket dock inte verkar synas i den upplysning som dessa tar. Behöver 100K för att rensa bort två kreditkort. Värt att ansöka? Vad säger du Terry?

Svårt att säga. Spontant känns det som att en 6:a är lite för lite. Ytterst få har fått beviljat med en 6:a då rapporten lär visa aningen lägre.

Men sen samtidigt om du inte har några större planer för din Bisnode längre fram så har du väl inte något att förlora på det heller direkt.

Ja det är sant. De flesta som fått beviljat har haft minst en 7:a hos Bisnode. Läste dock i en annan tråd att någon hade beviljats med en 6:a i betyg. Kanske hoppas lite för mycket :) Har du Terry andra tips på långivare där det kanske är större chans att beviljas med en 6:a?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp