Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Jag hade en 8:à på ” Min utlysning ” och på kopian till Wästgöta Finans var det en 6:a, fick lån på 150.000 vilket jag också sökte.

Men det förstår jag inte liksom, alla som skrivit (nästan) i tråden har haft ett lägre betyg på kopian som Wästgöta tagit än vad man faktiskt har haft i betyg när man själv loggar in. Det gör det omöjligt att veta när man ska söka för även om man har 10 i betyg.

Men det förstår jag inte liksom, alla som skrivit (nästan) i tråden har haft ett lägre betyg på kopian som Wästgöta tagit än vad man faktiskt har haft i betyg när man själv loggar in. Det gör det omöjligt att veta när man ska söka för även om man har 10 i betyg.

Det är lite det jag också fått uppfattningen av. Det betyder ju alltså att den tjänst vi köper från Bisnode är helt värdelös?

2 förfrågningar försvann på bisnode. Fortfarande kvar på betyg 7.
Hur funkar uppdateringen på bisnode

2 förfrågningar försvann på bisnode. Fortfarande kvar på betyg 7.
Hur funkar uppdateringen på bisnode
Det tar ett tag. Ser att det sker mestadels var tredje månad på min upplysning. 1,5 år tillbaka i tiden kan jag följa hur scoren ändras.

För mig har betyget inte ändrats sen april (men då har jag gjort ff sen dess) så det är kanske därför :p

tror att minupplyssning baserar sig på uppgifterna som visas och att visa förfrågningar är sämre än andra. När bisnode hänvisar till annan ”kreditvärderingsmodell” så är jag rädd för att de tar förfrågningar längre tillbaka i tiden än ett år och det är förklaringen till att det skiljer. Vad tror ni?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp