Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Wästgötafinans, Autogiro, lätta att få lån hos?

När jag sökte i maj, svaret kom inte automatisk, det står att det ska behandlas manuellt. De kontaktade mig och ville att jag skicka anställningsavtal + senaste lönspec.

Okej, är det någon mer? Kanske inte är så många från forumet som fått 300K beviljat.

Du behövde inte skicka in någonting?
Ganska smidigt för 200K utan UC att fixa det utan något klydd...
jag behövde inte skicka in någon komplettering för 200k, det blev beviljat direkt på skärmen, sen godkände jag inte avtalet direkt, en vecka senare eller vad det nu var då fick jag en påminnelse på att min låneansökan är beviljad, efter att jag godkände så hade jag pengarna på kontot dagen efter

Det är en klockren produkt under förutsättning att dom inte börjar redovisa till UC i framtiden heller.

den dagen hoppas jag verkligen att man får någon förvarning innan det sker

Det törs jag nästan lova att det inte kommer någon förvarning om innan. Om det inte i villkoren uttryckligen står att det är bisnode som får ta del av kreditinfo.

Det törs jag nästan lova att det inte kommer någon förvarning om innan. Om det inte i villkoren uttryckligen står att det är bisnode som får ta del av kreditinfo.

& även om det står så i villkoren så kan dom skita i det. Lex Credway.

ja så blir det antagligen, kan ju bara hoppas att det kommer till allmän kännedom före det sker så som med Credway. jag håller ju på att fixa min UC till 0 ff och 0 utnyttjade krediter för att kunna få ett riktigt fint lån, vore riktigt illa om det helt plötsligt dyker upp 200k extra i blanco utan förvarning :(

Så..

Nu har Wästgötafinans svarat mig. Och eftersom jag hamnade i tjafs med Bisnode då de hänvisade till att Wästgöta skulle göra en till upplysning vilket jag reagerade starkt på så har Bisnode meddelat Wästgöta "den upptaxerade inkomsten inte förbättrar förutsättningarna för att bevilja ett lån på 300 000 kronor.". Bisnode sänkte räntan istället till 7,9%. Alltså + 0,3% .. Skrattretande när personer i tråden fått cirka 5% med lägre inkomst.

Bisnode är ett jävla skämt och jag gissar på att de jävlas tillbaka för att jag var så otrevlig.
För hur kan inte en ökning på 10tkr / månad inte förbättra förutsättningarna för ett lån på 300tkr? Speciellt när jag har inga andra lån..

Jag önskar att den som får 300tkr i belåning på en inkomst under 630tkr får gärna meddela det i tråden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp