Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Wästgöta finans syns inte på uc?

Wästgöta syns inte på UC, men banken lär ju sett att ni får en insättning från dom, de ser dessutom att ni betalar till dom varje månad så i det läget är nog iaf inte er egna bank speciellt lättlurad.
Banken räknar på din huvudsakliga syssla, extrajobb räknar dom normalt inte in i sina kalkyler.
Det går utmärkt att öppna konto i en ny bank och lägga autogiro där, sedan kan du göra automatiska överföringar från din huvudbank och kalla överföring typ ”sparkonto”. Det som eventuellt kan ställa till det är om Wästgöta vill använda Kreditz.

Det går utmärkt att öppna konto i en ny bank och lägga autogiro där, sedan kan du göra automatiska överföringar från din huvudbank och kalla överföring typ ”sparkonto”. Det som eventuellt kan ställa till det är om Wästgöta vill använda Kreditz.
Jag har precis detta upplägg sedan ett år tillbaka för mina betalningar till skuldsaneringen. På vilket sätt skulle en stående överföring från mitt huvudsakliga konto till mitt ”sparkonto” i en annan bank påverka Kreditz bedömningen?

Jag har precis detta upplägg sedan ett år tillbaka för mina betalningar till skuldsaneringen. På vilket sätt skulle en stående överföring från mitt huvudsakliga konto till mitt ”sparkonto” i en annan bank påverka Kreditz bedömningen?
Kanske var lite otydlig men jag menar om du öppnar nytt konto och uppger detta som utbetalningskonto/autogiro så kanske Wästgöta vill köra Kreditz mot det kontot och då saknas löneutbetalningar mm.

Hej!

Kan någon reda ut detta angående wästgöta för mig att det inte syns på UC?

För det är så att jag och min man vill köpa hus men har lite för mycket blanco-lån just nu för att bli beviljade lånelöfte. Men om man skulle få ett samlingslån hos wästgöta istället kommer vår bank inte se det då dem tar uc?

Vi får ihop kalkylen när vi räknar men banken säger nej. Vi vill ju köpa nu så tänkte att detta kunde vara ett alternativ om det nu är så att det inte syns på uc att man har lån där eller har jag fattat fel?

Tacksam för svar
Fixade 100k via Wästgöta för några månader sedan i samband med flytt av bolån. Hade rätt bra förutsättningar och 9 i bisnode men fick bara 100 även om jag sökte på 300 vill jag minnas. Bra ränta på 5% dock och det syns inte på UC, vilket gjorde att jag kunde släcka flertalet andra, UC betyget gick till skyarna och jag fick bra bolån. Har faktiskt kvar WG och sökte ett annat lån via Mohank för att finansiera bostadsbygge och där gick de igenom kontohistoriken (som fler och fler banker gör) och då såg de 100k in och undrade vad det var....Fick krediten i alla fall då jag uppgav att hag delade WG krediten med min fru. Allt gick ju vägen och jag sitter i en mycket bra sits nu tack vare Wästgöta. Men ha det i åtanke när ni söker bolån, så att den banken inte går igenom historik. De kan nog inte se vem som betalade in summan, så det gäller att ha en bra ursäkt om detta händer.

V
Fixade 100k via Wästgöta för några månader sedan i samband med flytt av bolån. Hade rätt bra förutsättningar och 9 i bisnode men fick bara 100 även om jag sökte på 300 vill jag minnas. Bra ränta på 5% dock och det syns inte på UC, vilket gjorde att jag kunde släcka flertalet andra, UC betyget gick till skyarna och jag fick bra bolån. Har faktiskt kvar WG och sökte ett annat lån via Mohank för att finansiera bostadsbygge och där gick de igenom kontohistoriken (som fler och fler banker gör) och då såg de 100k in och undrade vad det var....Fick krediten i alla fall då jag uppgav att hag delade WG krediten med min fru. Allt gick ju vägen och jag sitter i en mycket bra sits nu tack vare Wästgöta. Men ha det i åtanke när ni söker bolån, så att den banken inte går igenom historik. De kan nog inte se vem som betalade in summan, så det gäller att ha en bra ursäkt om detta händer.

Vad hade ni för inkomst?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp