Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Wästgöta finans avslag...

Nu ska jag ansöka om ett lån hos wästgöta finans i förhoppning om att få bort lite onödiga krediter, de ligger utanför UC.
mitt betyg hos bisnode är 8.

Innan man ska ansöka om samlingslån så måste man fylla de krediterna man vill lösa direkt.
Ni som tidigare ansökt, hur hjorde ni?
ansökte ni om samlingslån hos dem eller lån till tex renovering?

ringde och frågade varför jag dock avslag- svaret blev pga ditt kreditbetyg.

Men jag har ju en 8:a som är bland det högsta..! Ska jag skicka in en ny ansökan och inte ange samlingslån eller är det strunt samma nu?

Dom har en ganska strikt kreditbedömning, vilket kanske inte är fel.
Fick själv avslag när jag sökte tidigare i år, med vad jag tyckte bra förutsättningar.

Men att göra en ny ansökan nu tror jag inte gör skillnad på beslutet, oavsett vad Du anger för skäl att låna pengar.

Dom har en ganska strikt kreditbedömning, vilket kanske inte är fel.
Fick själv avslag när jag sökte tidigare i år, med vad jag tyckte bra förutsättningar.

Men att göra en ny ansökan nu tror jag inte gör skillnad på beslutet, oavsett vad Du anger för skäl att låna pengar.

Ok! vad hade du för förutsättningar när du ansökte?
jag har en 8:a i betyg och dessutom en bra lön på 680’ / år. Kan fortfarande inte förstå vad de grundar sitt avslag på.. hade hoppats på dem faktiskt.

jag har en 8:a i betyg och dessutom en bra lön på 680’ / år. Kan fortfarande inte förstå vad de grundar sitt avslag på.. hade hoppats på dem faktiskt.
De kan även vara så att de betyg du ser på ”min upplysning” inte stämmer överrens med de betyg wästgöta ser. Avvakta tills du har fått kopia på kreditupplysningen.

De kan även vara så att de betyg du ser på ”min upplysning” inte stämmer överrens med de betyg wästgöta ser. Avvakta tills du har fått kopia på kreditupplysningen.

ok! Men låter ju märkligt om det skulle vara så. Jag prenumererar ju i sånt fall på en tjänst som är felaktig..

ok! Men låter ju märkligt om det skulle vara så. Jag prenumererar ju i sånt fall på en tjänst som är felaktig..
Ja precis. De är väldigt missvisande många gånger. Flertalet här på forumet som vart med om samma sak.

8:a i betyg och 590k inkomst, ca 90k underskott och 2ff som var ca 8 månader.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp