Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vräkt

Hej,
Mitt spelberoende tog över mitt liv helt och hållet och står nu inför en vräkning….
Jag har försökt att komma i kontakt med min hyresvärd och slutdatum för min flytt men får verkligen inget svar.
Läste något om att ifall en vräkning sker så kommer det att synas hos KFM, stämmer detta?
Jag har fått hem ett brev om att det skulle ske ifall jag inte betalade hyran inom 3v att en vräkning skulle ske, men inget slutdatum osv står då brevet är otydligt med datumen.

mvh
Livetsuger och blir nu en officiellt hemlös person

Hej,
Mitt spelberoende tog över mitt liv helt och hållet och står nu inför en vräkning….
Jag har försökt att komma i kontakt med min hyresvärd och slutdatum för min flytt men får verkligen inget svar.
Läste något om att ifall en vräkning sker så kommer det att synas hos KFM, stämmer detta?
Jag har fått hem ett brev om att det skulle ske ifall jag inte betalade hyran inom 3v att en vräkning skulle ske, men inget slutdatum osv står då brevet är otydligt med datumen.

mvh
Det behövs en dom eller ett utslag för att kunna verkställa en avhysning.

Hej,

mvh
Jag förstår nog inte riktigt, det syns på kfm när vräkning ska göras?

Väldigt tråkigt att höra! :(
Fick du brev från KFM där det står att du har 3 veckor att betala? Är det du menar?
Oftast har man 3 månader på sig att flytta från uppsägningen. Vad står det i ditt hyreskontrakt?

Min pappa var i liknande situation i somras. Hyresvärden sa upp kontraktet och det var i princip klart att han skulle bli vräkt. Men då ringde jag hyresvärden flera gånger och var jobbig. Lyckades till slut boka möte där vi förklarade situationen, de lovade inte att han skulle få en till sist chansen. Men efter 1 timme lång möte lyckades vi övertala hyresvärde att få ett bo kvar avtal. Som innebär att man fick bo kvar men att man inte lägre ens fick betala en enda hyra för sent.

Så mitt tips är att ringa hyresvärden och försöka förklara situationen och be dem få sista chansen. Fråga om ett bo kvar avtal.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp