Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vräkningar...

Kanske det är på sin plats för lite eftertanke & reflektion över hur jäkla bra man faktiskt har det...

https://www.aftonbladet.se/a/p6RdGo?refpartner=link_copy_app_share

I början på nästa år tillträder jag en ny tjänst som just bostadsförvaltare & en sak är säker: jag kommer göra mitt absolut yttersta för att säkerställa att inga barnfamiljer blir vräkta inom mitt bestånd... Detta kommer bli mitt nyårslöfte till mig själv !!!
Inga barn ska behöva uppleva detta - INGA !!!! :(

Sen blir jag så inåta helvete förbannad på dessa föräldrar som utsätter sina barn för detta scenario genom att inte betala sina boendekostnader... Är dom ens behöriga att få kalla sig själva just ”föräldrar”?!?! :mad:

Senast ändrad:
Dom avhysningarna är värst..

Dom avhysningarna är värst..

Som sig bör, vill säga... :(
...men som vi tidigare har diskuterat, så brukar familjerna likväl ha någon form av boende att ta sin tillflykt till...
(Men) Likväl besvärande att dessa föräldrar har utsatt sina barn för detta & det hoppas jag att Socialtjänsten grundligt utreder...

Familjer som dock inte ens kan betala sitt boende eller ha barn boende hemma borde kanske inte föröka sig heller.
Typ : https://www.hemhyra.se/nyheter/elva-personer-en-tvaa/

Om du redan har 6-7 barn i en tvåa då skaffar du fan inte 3 till och sedan gråter ut i media...
Saker och ting kan förändras, det är en sak. Men det känns som att det väldigt ofta är slarviga föräldrar som försätter sig själva och barnen i den här situationen och då har jag någonstans svårt att klandra personer som har era två yrken (KFM/Förvaltning)

Om jag inte betalar mina skulder och Lasse tar min båt då ska jag vara arg på mig själv och inte Lasse och KFM...

Allt är ju tyvärr inte svart eller vitt.
Jag känner mig ganska ödmjuk inför detta scenario då jag själv sitter med skulder upp över öronen och skulle kunna vara en av dom som inte kunde betala hyran. För de flesta är det inte ett aktivt val att göra sig själv hemlös med barn. Att få hjälp från socialen är inte alltid så lätt, inte ens om du har barn.
Har du ingen inkomst så kan du inte betala din hyra. Anledningen till att inte ha en inkomst kan bero på mycket. Jag anser inte att man är okvalificerad som förälder pga det.

Ny2018 - Fair enough, men hade du i ditt utsatta läge då skaffat 4 barn till fast du har det tufft med 1 eller 2?

Vem äventyrar sitt boende ”bara” pga att man är skuldsatt?!?!
Allt handlar väll till syvende & sist om prioriteringar...
& vad ska man känna sig ödmjuk inför när man själv har försatt sig i soppan, tänker jag?!
Det har aldrig någonsin funnits på min karta att jag skulle äventyra mitt boende, elen & kunna ställa fram mat på bordet till mig, min dotter & min hund!
Däremot har jag respekt för den utsatthet som dessvärre kan uppstå i samband med t.ex uppsägning & tiden fram tills dess a-kassan ”kickar in”, för det har ja förstått kan förhalas & lever man på marginalen redan, så kan det självklart få förödande konsekvenser, men att man då är transparent med bostadsbolaget är a & o... Då brukar det även lösa sig !

Senast ändrad:
Ny2018 - Fair enough, men hade du i ditt utsatta läge då skaffat 4 barn till fast du har det tufft med 1 eller 2?
Det hade jag inte gjort, inte ens ett barn.
Jag vet inte hur man tänker när man gör situationen ännu värre men det är kanske som så att man blir så blockerad att man inte tänker alls. Jag tänker på mig själv som skuldsatt mig och fortsatt låna trots att förnuftet skrek nej.

Senast ändrad:
Ööööh.......på barn punkten så alla är inte lika lärda som oss finns mycket som förmodligen spelat in. Sen finns det olika nivåer i helvetet eller? Hur kan man sätta sig i en sits där man blir skuldsatt överhuvudtaget? Vi förtjänar ingen hjälp och är helt dumma i huvudet allesammans!!!! Men kan ju tänka mig hur det sett ut om inte kronofogden fanns. Haters gonna hate..... ta bort hela tråden skamligt för lånforum!

Ööööh.......på barn punkten så alla är inte lika lärda som oss finns mycket som förmodligen spelat in. Sen finns det olika nivåer i helvetet eller? Hur kan man sätta sig i en sits där man blir skuldsatt överhuvudtaget? Vi förtjänar ingen hjälp och är helt dumma i huvudet allesammans!!!! Men kan ju tänka mig hur det sett ut om inte kronofogden fanns. Haters gonna hate..... ta bort hela tråden skamligt för lånforum!

Skäms på Dig som uttrycker Dig i sådana ordalag... Alla har väll rätten att få tycka, tänka och uttrycka sig fritt, eller vill Du inskränka den möjligheten när texten inte passar Dig?!
Här finns inget hat WHATSOEVER, men efter att själv ha arbetat 20 plus år inom JUST fastighetsbranschen som förvaltare, så kan Du tro att jag har sett och upplevt både det ena & de andra...
Sen har ja all respekt och förståelse för att det många gånger, men inte alltid, finns tragiska omständigheter bakom varje situation...
Ja la ut denna tråd just för att jag ville belysa denna tragik gällande just avhysningar, men som sagt, ja står för att jag anser att det i många fall är oansvarigt att äventyra sitt boende...
Fastighetsbolagen bedriver ingen välgörenhet! Varför skulle dom...

...och varför Du blandar in folks skuldsättning i ovanstående resonemang är fullkomligt obegripligt !

...men jo ALLA förtjänar en 2:a chans, men kanske inte 3,4 chanser...vilket ofta är situationen som uppstår i en bostadstvist !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp