- Meddelanden
- 122
- Mottagna reaktioner
- 34
- Poäng
- 147
När jag loggar in på kronofongdens hemsida så står det att jag ska svara att jaghar tagit emot brevet. Det står "Svara snarast".Delgivningsmottagaren anses delgiven när två veckor har förflutit från det att handlingen skickades till dig. Du måste ha missförstått då det är värden som kontaktar hyresnämnden.
Ett tips, ansök om hyresskulden hos ekonomiskt bistånd i din kommun. Gå in på deras hemsida och skicka in ansökan via e-tjänsten. Kontakta hyresvärden och hör om du får bo kvar med korttidskontrakt om Försörjningsstödsenheten går in med skulden. Detta innebär att man inte får vara en enda dag försenad med hyran; betalning ska alltid ske innan sista förfallodagen. Missköter man detta en gång blir man vräkt, och uppsägningstiden är en vecka. Annat alternativ är att ta kontakt med boendeenheten för att se över möjligheten med ett socialt bostadskontrakt via kommunen.
Om avhysning sker och du har ingen annanstans att ta vägen, så finns det andra lösningar. Till exempel Härberge.
Lycka till!
Jag har igår pratat med en person från försöljningstöd och ansökt om ekonomiskt bistånd för hyrorna. Men han tror att det inte kommer bli beviljat pga att jag har inkomst. Hyresvärden vill inte ens prata så med honom är det omöjligt.
Det här med socialt bostadskontrakt och boendeenhet vet jag inte om det längre finns i min kommun. De har tagit bort en sån avdelning. Men jag ska försöka söka igen och se om jag hittar något. Tack för tipps!