Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vräkning KFM

Delgivningsmottagaren anses delgiven när två veckor har förflutit från det att handlingen skickades till dig. Du måste ha missförstått då det är värden som kontaktar hyresnämnden.

Ett tips, ansök om hyresskulden hos ekonomiskt bistånd i din kommun. Gå in på deras hemsida och skicka in ansökan via e-tjänsten. Kontakta hyresvärden och hör om du får bo kvar med korttidskontrakt om Försörjningsstödsenheten går in med skulden. Detta innebär att man inte får vara en enda dag försenad med hyran; betalning ska alltid ske innan sista förfallodagen. Missköter man detta en gång blir man vräkt, och uppsägningstiden är en vecka. Annat alternativ är att ta kontakt med boendeenheten för att se över möjligheten med ett socialt bostadskontrakt via kommunen.

Om avhysning sker och du har ingen annanstans att ta vägen, så finns det andra lösningar. Till exempel Härberge.

Lycka till!
När jag loggar in på kronofongdens hemsida så står det att jag ska svara att jaghar tagit emot brevet. Det står "Svara snarast".

Jag har igår pratat med en person från försöljningstöd och ansökt om ekonomiskt bistånd för hyrorna. Men han tror att det inte kommer bli beviljat pga att jag har inkomst. Hyresvärden vill inte ens prata så med honom är det omöjligt.

Det här med socialt bostadskontrakt och boendeenhet vet jag inte om det längre finns i min kommun. De har tagit bort en sån avdelning. Men jag ska försöka söka igen och se om jag hittar något. Tack för tipps!

Finns det barn med i bilden?

Jag hade tid hos hyresnämden idag inte nästa vecka. Tur att jag kollade på pappret igen igår kväll trodde det var nästa vecka.

Det var jobbigt hos hyresnämden. Det var jag sjäöv mot hyresvärden och hans advokat. Jag var helt ärlig. De beslutade om att jag får uppskov till den sista december bara för att jag har sökt hjälp.Hyresvärden var emot detta så de kommer säkert överklaga.

Men vad händer nu med kronofongden? Kan de ändå vräka mig före den 31 december? Eller kan jag skicka beslutet från hyresnämnden till kronofongden?

Jag hade tid hos hyresnämden idag inte nästa vecka. Tur att jag kollade på pappret igen igår kväll trodde det var nästa vecka.

Det var jobbigt hos hyresnämden. Det var jag sjäöv mot hyresvärden och hans advokat. Jag var helt ärlig. De beslutade om att jag får uppskov till den sista december bara för att jag har sökt hjälp.Hyresvärden var emot detta så de kommer säkert överklaga.

Men vad händer nu med kronofongden? Kan de ändå vräka mig före den 31 december? Eller kan jag skicka beslutet från hyresnämnden till kronofongden?
Om det meddelas utslag om avhysning så kan din hyresvärd ansöka om att detta ska verkställas med utslaget som grund.

Om det meddelas utslag om avhysning så kan din hyresvärd ansöka om att detta ska verkställas med utslaget som grund.
Så det spelar nu ingen roll vad hyresnämden har beslutat? Om jag nu skickar beslutet till kronofongden. De har inte meddelat utslag än.

Så det spelar nu ingen roll vad hyresnämden har beslutat? Om jag nu skickar beslutet till kronofongden. De har inte meddelat utslag än.
Hyresnämnden har med allra största sannolikhet inte skrivit i sitt beslut "detta beslut förbjuder en avhysning före 24 12 31".

Du verkar hänvisa till förenklad delgivning. Det krävs ju lite för att det ska få användas, är det kraven uppfyllda här?
Jag förstod det som att TS ville veta när man blev delgiven så att dom 3 veckorna börjar räknas. Alltså från vilken dag….

Jag förstod det som att TS ville veta när man blev delgiven så att dom 3 veckorna börjar räknas. Alltså från vilken dag….
Man är delgiven från den dagen man faktiskt är delgiven, oavsett hur denna delgivning gick till.

Jobbigt men om du går med huvet högt och slutar spela så kommer det vara ett stängt kapitel om ett år

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp