Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vräkning KFM

Kanske lite sena tips men kommunen/soc brukar har vräkningsförebyggande team som kan vara behjälpliga i hyresnämnden då kontakta dem samt kanske den behandlare du har för spelberoendet kan skriva en skrivelse du kan ta med i hyresnämnden.
Ang att du inte fått hyresavier blir det nog svårt att ha som argument.
Är det enbart pga uteblivna hyror som du hamnat i vräkning? El finns det störningar el annat?
Du kan annars trycka på det också.. Går det inte i hyresnämnden kan du överklaga till högre instans… Jobbigt läge för dig men mitt tips är att vara väl förberedd för hyresnämnden.
Tack för dina tips. Det är bara för uteblivna hyror. Jag har försökt hitta något i kommunen men de har inte längre en sådan avdelning.
Jag får nu hjälp hos 4 olika enheter. Jag har en spelbehandlare, har handläggare hos missbruksenheten också, har handlägare som får min lön och betalar hyror och jag går hos läkare varje vecka. Kan det vara argument?
Sen förstår jag inte varför jag ska till hyresnämden om nu kronofongden kan ge utslag utam dem?

Angående delgivning från kmf. Hur länge kan jag vänta innan jag skriver under? Får där står det att jag kan återfå kontraktet om jag betalar innan 3 veckor. Gäller de 3 veckor från den dagen jag skriver på delgivningskvitto?

Kan du förklara till mig för en enklare språk för jag förstår inte. Får jag utslag från kronofongden så kan jag vräkas? Men varför ska jag då till hyresnämnden också. Säg till exempel att de efter kmf utslag beslutar att jag har rätt att bo kvar?
Den som söker mot dig (hyresvärden) har antagligen använt två vägar parallellt och kommer att använda sig av den som går snabbast för att få dig avhyst.
Är du avhyst från lägenheten kan sökande återkalla målet från hyresnämnden.

Om jag motsätter mig att det är felaktigt i delgivningen. Vad händer då? Kan jag köpa mig mer tid? När jag skrev på hyresavtalet så sa jag att jag vill ha hyresavierna. Jag har försökt lösa problemet med honom men han skrattar när jag säger att jag mår dåligt. Min handlägare från kommunen har också pratat med honom men det hjälper inte.
Jättetråkigt att du fått det bemötandet.. Är anledningen till att du inte betalat hyrorna för att du inte fått någon avi?
Alltså man kan ju bestrida ett ärende fram tills att skulden är fastställd men då måste man som sagt ha en saklig anledning till sitt bestridande.

Jättetråkigt att du fått det bemötandet.. Är anledningen till att du inte betalat hyrorna för att du inte fått någon avi?
Alltså man kan ju bestrida ett ärende fram tills att skulden är fastställd men då måste man som sagt ha en saklig anledning till sitt bestridande.
Jag har inte fått avierna sedan jag flyttade i lägenheten alls, så det är inte pga obetalda hyror jag inte fått avierna.
Jag vill köpa mig mer tid för att kunna hitta något annat bående. Hur länge kan jag vänta innan jag skriver på delgivningen? Kan jag vänta 1-2 veckor eller kommer de på besök?
Sen om jag bestrider köper det mig tid? I delgivningskvittot står det att jag sedan har 3 veckor på mig att betala. Jag är skyldig 3 hyror men i brevet står det maj - juli. Men månaderna stämmer inte riktigt. Jag har betalt i juli men inte april. Kan jag bestrida på det bara för att vinna tid eller spelar det ingen roll att de har ansökt om fel månad?

Jag har inte fått avierna sedan jag flyttade i lägenheten alls, så det är inte pga obetalda hyror jag inte fått avierna.
Jag vill köpa mig mer tid för att kunna hitta något annat bående. Hur länge kan jag vänta innan jag skriver på delgivningen? Kan jag vänta 1-2 veckor eller kommer de på besök?
Sen om jag bestrider köper det mig tid? I delgivningskvittot står det att jag sedan har 3 veckor på mig att betala. Jag är skyldig 3 hyror men i brevet står det maj - juli. Men månaderna stämmer inte riktigt. Jag har betalt i juli men inte april. Kan jag bestrida på det bara för att vinna tid eller spelar det ingen roll att de har ansökt om fel månad?
Om du betalar hyran för sent och har hyresskulder för flera månader är det den äldsta som betalningen förväntas avse.

När det väl kommit utslag kan avhysningen ske efter verkställighet delgetts och det gått en vecka.
Beroende på trycket i sektionen där du bor tar det allt mellan 8-10 dagar och kanske 6 veckor

Delgivningsmottagaren anses delgiven när två veckor har förflutit från det att handlingen skickades till dig. Du måste ha missförstått då det är värden som kontaktar hyresnämnden.

Ett tips, ansök om hyresskulden hos ekonomiskt bistånd i din kommun. Gå in på deras hemsida och skicka in ansökan via e-tjänsten. Kontakta hyresvärden och hör om du får bo kvar med korttidskontrakt om Försörjningsstödsenheten går in med skulden. Detta innebär att man inte får vara en enda dag försenad med hyran; betalning ska alltid ske innan sista förfallodagen. Missköter man detta en gång blir man vräkt, och uppsägningstiden är en vecka. Annat alternativ är att ta kontakt med boendeenheten för att se över möjligheten med ett socialt bostadskontrakt via kommunen.

Om avhysning sker och du har ingen annanstans att ta vägen, så finns det andra lösningar. Till exempel Härberge.

Lycka till!

Senast ändrad:
Delgivningsmottagaren anses delgiven när två veckor har förflutit från det att handlingen skickades till dig. Du måste ha missförstått då det är värden som kontaktar hyresnämnden.

Ett tips, ansök om hyresskulden hos ekonomiskt bistånd i din kommun. Gå in på deras hemsida och skicka in ansökan via e-tjänsten. Kontakta hyresvärden och hör om du får bo kvar med korttidskontrakt om Försörjningsstödsenheten går in med skulden. Detta innebär att man inte får vara en enda dag försenad med hyran; betalning ska alltid ske innan sista förfallodagen. Missköter man detta en gång blir man vräkt, och uppsägningstiden är en vecka. Annat alternativ är att ta kontakt med boendeenheten för att se över möjligheten med ett socialt bostadskontrakt via kommunen.

Om avhysning sker och du har ingen annanstans att ta vägen, så finns det andra lösningar. Till exempel Härberge.

Lycka till!

Du verkar hänvisa till förenklad delgivning. Det krävs ju lite för att det ska få användas, är det kraven uppfyllda här?

När det väl kommit utslag kan avhysningen ske efter verkställighet delgetts och det gått en vecka.
Beroende på trycket i sektionen där du bor tar det allt mellan 8-10 dagar och kanske 6 veckor
Nu har jag fått betalningsföreläggande (tror jag) där jag har 3 veckor på mig att betala för att återfå kontraktet. Jag har fått det för 2 dagar sedan. Det gäller från och med den dagen jag skriver under jag har mottagit. Är det efter de 3 veckor som jag får utslag och efter det 8-10 dagar sker vräkning? Kommer jag få datum när det kommer ske?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp