Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vivus

Oj så pass länge?
För en annan har det varit efter cirka två månader, då har dom skickat till Gothia.
Men förstår att du är nojig/orolig eftersom det dragit ut på tiden.

Nu sa jag inte att du inte gjorde det men ett tips är väl att betala in det som du kan?
Allting ska ju trots allt betalas. Men jobbigt att den ligger där bara och tickar hög ränta.
Verkar lite speciellt i ditt fall. Men jag tror ändå att dom skickar till Gothia.
Sant! Tickar typ 1200-1300kr i ränta varje månad ser jag. Aldrig mer Vivus!

De har ett internt inkasoavdelning. När skickar de till ett extern isf?

Förstår.
Ett ganska så uppenbart tips. Men….försök att betala det som du kan.
Dels så ska det ju i slutänden oavsett vad betalas och dels så om dom nu skulle skickas till kronkalle (som du ju är livrädd för) så är skulden iallafall mindre. Väl hos kronkalle vill man ju att skulden ska vara så liten som möjligt.

Förstår.
Ett ganska så uppenbart tips. Men….försök att betala det som du kan.
Dels så ska det ju i slutänden oavsett vad betalas och dels så om dom nu skulle skickas till kronkalle (som du ju är livrädd för) så är skulden iallafall mindre. Väl hos kronkalle vill man ju att skulden ska vara så liten som möjligt.
Jag har lånat 10000 på vivus måste tillbaka 12549 så mitt fråga är det står minsta betalning ?
Stämmer det eller inte ?

Jag har lånat 10000 på vivus måste tillbaka 12549 så mitt fråga är det står minsta betalning ?
Stämmer det eller inte ?
Ja, med deras höga räntor låter det som att det stämmer tyvärr (om du ska betala in allt).
Men du har möjlighet att skjuta fram beloppet 30 dagar om du betalar ”lägst-att-betala” det innebär givetvis mer räntekostnader osv i längden men har du inte råd att rakt av betala 12549 så skulle jag råda dig till att betala in lägst-att-betala. Beloppet brukar framgå på framsidan.

Ja, med deras höga räntor låter det som att det stämmer tyvärr (om du ska betala in allt).
Men du har möjlighet att skjuta fram beloppet 30 dagar om du betalar ”lägst-att-betala” det innebär givetvis mer räntekostnader osv i längden men har du inte råd att rakt av betala 12549 så skulle jag råda dig till att betala in lägst-att-betala. Beloppet brukar framgå på framsidan.
Ok tack ,om jag skulle ex betala minst
Ok om jag skulle betala 22333 hur mycket blir då nästa betalning ? Blir mer en 10000 eller ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp