Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vivus

Tack för svar!
Jag tänker inte betala utan hänta 7-10 dagar. Men när ungefär blir de insatta och finns de chans att de blir insatta tidigare?
Oj, jag tror det är olika lite beroende hur högt tryck dom har, kanske vilken bank du har och så.
Jag vågar inte svara på den frågan då jag dom vändorna jag haft Vivus fått pengarna inom 15-20 minuter varje gång.
2-3 av gångerna (på den tiden man fick pengarna direkt utan att betala en avgift) fick jag inom en kvart cirka och även den fjärde gången när jag betalade en avgift som sagt.

Har svårt att se att pengarna kommer innan 7 dagar eftersom att det just verkar vara inom intervallet 7-10 dagar och frågar du Vivus kundtjänst lär du tyvärr inte bli klokare.

Ja precis de vill att att man ska nyttja avgiften för annars hade de ej haft en väntetid på 7-10 dagar.
Betalar de även ut under helgen?

Tar de avgiften från lånet eller måste man betala in den själv??

Jag har en skuld på 52.187kr som är 282 dagar sen hos Vivus! Väntar fortfarande på att dom ska skicka den vidare till Gothia men händer ingenting. Är livrädd att den skall gå till kronofogden. Dom terrorringde mig i 90 dagar men sen har jag inte hört ett skit. Kan lösa hela skiten i april nästa år när jag får bonus. Ska man höra av sig eller bara ”ducka”. Någon annan som haft samma erfarenhet från dom?

Jag har en skuld på 52.187kr som är 282 dagar sen hos Vivus! Väntar fortfarande på att dom ska skicka den vidare till Gothia men händer ingenting. Är livrädd att den skall gå till kronofogden. Dom terrorringde mig i 90 dagar men sen har jag inte hört ett skit. Kan lösa hela skiten i april nästa år när jag får bonus. Ska man höra av sig eller bara ”ducka”. Någon annan som haft samma erfarenhet från dom?
Om Du har avstått i 282 dagar från att betala, vad tror Du skall hända? Efter 282 dagar skulle jag absolut räkna med KFM…inte mkt att vara livrädd för, Du har ju valt att avstå betalning. Vad händer i Sverige om man avstår betalning?

Om Du har avstått i 282 dagar från att betala, vad tror Du skall hända? Efter 282 dagar skulle jag absolut räkna med KFM…inte mkt att vara livrädd för, Du har ju valt att avstå betalning. Vad händer i Sverige om man avstår betalning?
Drygt svar
Jag har löst andra skitlån på 200K och denna är på tur till nästa år. Självklart kan jag inte pröjsa 8K/mån till Vivus därutav undrar jag om dom skickar den till Gothia? Hade 90K hos Gothia tidigare som jag betalde av på 12mån.

Drygt svar
Jag har löst andra skitlån på 200K och denna är på tur till nästa år. Självklart kan jag inte pröjsa 8K/mån till Vivus därutav undrar jag om dom skickar den till Gothia? Hade 90K hos Gothia tidigare som jag betalde av på 12mån.
Om det är Gothia som gäller för dig vet jag inte, men som jag har för mig från andra trådar så kan det vara olika inkasso.

Oj så pass länge?
För en annan har det varit efter cirka två månader, då har dom skickat till Gothia.
Men förstår att du är nojig/orolig eftersom det dragit ut på tiden.

Nu sa jag inte att du inte gjorde det men ett tips är väl att betala in det som du kan?
Allting ska ju trots allt betalas. Men jobbigt att den ligger där bara och tickar hög ränta.
Verkar lite speciellt i ditt fall. Men jag tror ändå att dom skickar till Gothia.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp