Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vivus

Jag var ca 2 månader sen betalade in 1700 kr som det stod lägst att betala. Dom hotar och hotar med kronofogden. Nu står det lägst att betala 700. Men ändå ringer dom och mallar hela tiden att min kredit är uppsagd och kommer skickas till kronofogden. Håller alla tummar och tår att det inte går dit utan till inkasso.

Mitt Vivus på 3500:- gick till Gothia inkasso, Dom hotade med kf hela tiden också.

Har blivit beviljad ett lån hos vivus med utbetalning inom 7-10 dagar eller en avgift mot utbetalning omgående.

Har någon erfarenhet av detta?

Har blivit beviljad ett lån hos vivus med utbetalning inom 7-10 dagar eller en avgift mot utbetalning omgående.

Har någon erfarenhet av detta?
Ja, det är vad man har att välja på.
Antingen betalar du en summa för att få pengarna inom kort ”cirka 15-20 minuter” eller så väntar du och får pengarna inom just 7-10 dagar men att du då slipper betala den där avgiften för att få pengarna snabbare.
Jag var desperat förut när jag hade Vivus och såg bara pengarna och fick pengarna inom 15-20 minuter efter att ha betalt avgiften.

Man kan resonera på olika sätt: Antingen kan man resonera att det är oerhört fräckt att företaget i fråga tar ut en avgift mot att betala ut pengarna också då dom vet att vi som lånar ofta är desperata efter pengar med 0 konsekvenstänk och man väljer sedan att avstå.

Eller så ser man bara pengarna, är desperat att få dom på kontot för att man ska spela, täcka, hushållsavgifter, betala av andra lån eller vad det nu än kan tänkas vara.
Samt att man tänker att: Äsch jag ska ju ändå betala in 20000-25000 totalt eller vad nu är för belopp…så då spelar ju inte så stor roll om jag får betala ytterligare någon tusenlapp.

Tack för svar!
Jag tänker inte betala utan hänta 7-10 dagar. Men när ungefär blir de insatta och finns de chans att de blir insatta tidigare?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp