Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vivus

Hej! Hur är det med vivus? Skickar dom direkt till kronofogden, eller är det bara hot? Jag var dum och betalade in en summa till dom som det stod lägst att betala. Stod 1700 kr så betalade ,direkt skickade dom att jag skulle betala in hela beloppet. Sen står det ändå nu lägst att betalac700 kr. Någon som vet vart detta nu går?
Undrar även om loanstep skickar till inkasso eller kronofogden?

Vivus har hotat med KF hela tiden, varje dag, men idag så skickades hela skulden till Gothia inkasso, känns bättre.

Herre Gud vad de håller på! Men stort grattis att det gick till Gothia.
Så skrev dom

Efter lån har sagts upp finns det möjlighet att den säljs vidare till ett annat inkasso bolag.

Lånet kan bli såld vidare till Gothia/Arvato eller Kronofogden.

Så skrev dom

Efter lån har sagts upp finns det möjlighet att den säljs vidare till ett annat inkasso bolag.

Lånet kan bli såld vidare till Gothia/Arvato eller Kronofogden.
Men du vet att det har skickats till Gothia?

Hej! Hur är det med vivus? Skickar dom direkt till kronofogden, eller är det bara hot? Jag var dum och betalade in en summa till dom som det stod lägst att betala. Stod 1700 kr så betalade ,direkt skickade dom att jag skulle betala in hela beloppet. Sen står det ändå nu lägst att betalac700 kr. Någon som vet vart detta nu går?
Undrar även om loanstep skickar till inkasso eller kronofogden?
Hur kan dem skriva lägst att betala sen skicka påminnelse ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp