Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vivus vettiga avbetalningsplaner

Ja nu håller vivus på att bomba mig med mail och ringer.Jag får mail som man inte kan svara på,där dom hänvisar till att man ska ringa dom.Jag tänker inte ringa just nu eftersom dom säger samma sak hela tiden.Betala förlängningen och att man inte kan få avbetalningsplan.Jag har inte planer på att ta några mer lån nu för lång tid framåt.Så att hota mig med kronofogden spelar ingen roll för mig just nuJag väntar tills dom säger upp lånet och ser vad som kan bli av det.

Hejsan
Vivus fortsätter med att envisas med att jag ska göda dom med maffig förläningsavgift.Har fått nu inkassokrav osv osv,nu har dom gett mig till den 14/11 och då kommer dom att säga upp mitt lån?Undrar om jag först då kommer att ha möjlighet till att få en avbetalningsplans eller kommer dom att skicka mig till kronofogden.Någon som vet?

Hur många gånger har du förlängt?
Jag blev tvungen att låna där igen i oktober 2016 (för att rädda ngt annat som var på väg till Kfm) och har förlängt sen dess varje månad. Nu var jag sen med avgiften för september och de har ringt och mejlat flera flera gånger om att om jag inte betalar så kommer det ytterligare avgifter etc. Har inte svarat i telefon då jag inte orkat bemöta dem, kunde ändå inte betala men efter två veckor när de ringde igen så svarade jag och sa att jag vet varför de ringer och att jag är sen men kan omöjligt betala nu så de får vänta till oktober lönen.

JAg blev helt chockad eftersom personen i telefon sa att eftersom jag förlängt så pass länge så erbjuder de mig en avbetalningsplan fr o m sista oktober, "räntefritt", allt går till amortering. Blev verkligen helt ställd, hade inte väntat mig detta. Jag hade inte ens tänkt fråga om avbetalningsplan! Men är lättad så klart att nu är det "bara" 6 betalningar och inga förlängningar.

Hoppas att du blir erbjuden avbetalningsplan!!!!!

Hej Myra
Jag har inte förlängt mer än 2 gånger den här gången.Jag har lånat från dom flertalet gånger och har alltid betalat tillbaka mina lån utan problem.Men nu är dom för träliga och jag får väl finna mig i att dom skickar vidare till kronofogden ,vilket är okey ,kommer att bestrida det ,har frågat efter avbetalningsplaner varje gång dom kontaktat mig.Så återstår att se hur detta kommer att sluta för mig!!

Hur många gånger har du förlängt?
Jag blev tvungen att låna där igen i oktober 2016 (för att rädda ngt annat som var på väg till Kfm) och har förlängt sen dess varje månad. Nu var jag sen med avgiften för september och de har ringt och mejlat flera flera gånger om att om jag inte betalar så kommer det ytterligare avgifter etc. Har inte svarat i telefon då jag inte orkat bemöta dem, kunde ändå inte betala men efter två veckor när de ringde igen så svarade jag och sa att jag vet varför de ringer och att jag är sen men kan omöjligt betala nu så de får vänta till oktober lönen.

JAg blev helt chockad eftersom personen i telefon sa att eftersom jag förlängt så pass länge så erbjuder de mig en avbetalningsplan fr o m sista oktober, "räntefritt", allt går till amortering. Blev verkligen helt ställd, hade inte väntat mig detta. Jag hade inte ens tänkt fråga om avbetalningsplan! Men är lättad så klart att nu är det "bara" 6 betalningar och inga förlängningar.

Hoppas att du blir erbjuden avbetalningsplan!!!!!
Jag fick samma erbjudande efter att ha förlängt under ett år. Det var iofs flera år sedan, så det kanske inte är likadant nu, men det verkar ju så.

Jag har också en avbetalningsplan hos dem och den är bra och de har också faktiskt varit hyggliga då jag varit sen med den
Har startat om den två ggr. också efter min jobbiga resa i våras med idiotinkassobolag

Hejsan
Jag är så himla glad har nu idag fått ett 12månaders avbetalningsplan hos vivus 2000kr/månad.Det finns bra kundservice hos dom trots allt.Jag måste vara noga med inbetalningarna annars skickar dom mig till kronofogden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp