Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus utöka

Sambon har precis fått jobb och heltid , utan det hade vi självklart aldrig klarat det annars ...

Det innebär väl att det går att mäta ut en större del av din lön än om hon hade varit arbetslös, men det kanske du redan har räknat med?

Det innebär väl att det går att mäta ut en större del av din lön än om hon hade varit arbetslös, men det kanske du redan har räknat med?
Det är redan inräknat ...sen har jag några ess också , på jobbet kan vi ta ut tex sparade semester dagar i pengar ..så tex 25 semester dagar ger 25k netto ! Pratade lite med hon på lönekontroret och hon sa att hon alltid rappotera in samma lön ..det skulle innebära att bonus , semsterlön , sparade semester dagar kommer täcka hela bank Norwegian lånet :) sen försöker jag hålla ut till januari för då kommer jag börja jämka så konmer få ut 4k netto rena pengar varje månad hela året ...och skulle hon inte rappotera det heller som hon säger så täcker ju nästan det Handelsbanken lånet med....annars får det bli amortering till fogden och då minskar det ju där snabbt....

hej
Jag vet att man ska försöka att betala av denna direkt men för mig är det akut att jag behöver använda den igen....

Betalade in hela fakturan igår (första gången) och har en kredit gräns på 5000 som förstagångskund. Någon som vet om den höjs automatiskt eller om man måste ansöka om höjning? Om man vill ta ut hela beloppet direkt igen görs en ny bedömning då eller funkar det som andra krediter upp tillmmin gräns?

Jag hade 5000 som gräns första gången och betalade in hela summan då utökades min kredit till 6000 vid nästa månad. Ingen som fått en högre höjning?

Jag hade 5000 som gräns första gången och betalade in hela summan då utökades min kredit till 6000 vid nästa månad. Ingen som fått en högre höjning?
Varje gång jag haft lån hos Vivus har de höjd ganska snabbt efter betalning, sist fick jag låna 20 000 kr. Önskar att de inte hade varit så givmilda för när man är desperat så lånar man hos dem och det slutar inte bra!!
Men nu har jag Vivuslånet hos Gothia och det är kanon!

Är liten nyfiken på att det verkar som vivus tog en creditsafe och inte en UC på mig.
Intressant och se om lånet dyker upp på min UC.Vad har ni andra fått för kreditupplysning?

Senast ändrad:
Är liten nyfiken på att det verkar som vivus tog en creditsafe och inte en UC på mig.
Intressant och se om lånet dyker upp på min UC.Vad har ni andra fått för kreditupplysning?
Vivus tar inte Uc utan som du säger själv Creditsafe. Däremot så syns lånet på din Uc, nytt fr årskskiftet 18/19

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp