Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus utöka

Jag hade typ 209 000 kr i räntor ...fick tillbaka 52k i skatt ... Du menar om jag släpper allt bör det gå fort att få ner ?

Nä, jag menar att om du betalar 5000 i månaden i ränta och 10 000 i amortering, som du skrev ovan, så blir det inga 50 000 tillbaka på skatten. Det blir 18 000 tillbaka.

Nä, jag menar att om du betalar 5000 i månaden i ränta och 10 000 i amortering, som du skrev ovan, så blir det inga 50 000 tillbaka på skatten. Det blir 18 000 tillbaka.
Fast det är inte alla lånen på 300k ... Norwegian är ränteurgifterna runt 75k på och sen ett stort lån hos Handelsbanken som är lika mycket :)

Det är därför jag skrev jag hade ränteutgifter på 209k :)

Det är därför jag skrev jag hade ränteutgifter på 209k :)

Nej, du skrev "hos mig skulle dom ta 15k varje månad... Skulle bli minst 10k i amortering och resten i ränta... Så skulle försvinna ganska snabbt och sedan 50k i återbäring varje år med." Det går ju inte ihop.

Nej, du skrev "hos mig skulle dom ta 15k varje månad... Skulle bli minst 10k i amortering och resten i ränta... Så skulle försvinna ganska snabbt och sedan 50k i återbäring varje år med." Det går ju inte ihop.
Fast det är bara dom 300k ... Dom andra 700k är ju inte inräknat i dom 5000 :) tanken är att jag ska släppa dom 300k ... Sen ta dom 50k i april ...sen 10k i löneutmätning som är amortering varje månad ....ta lite tid ...men det är nog det bästa

Ca 60k ränteutgifter från kronofogden , ca 75k från bank Norwegian , ca 50k från Handelsbanken .. så ca 180-200 k totalt :) kanske lite tydligare denna gången :)

Ca 60k ränteutgifter från kronofogden , ca 75k från bank Norwegian , ca 50k från Handelsbanken .. så ca 180-200 k totalt :) kanske lite tydligare denna gången :)

Jaha, ok. Men jag förstår ändå inte riktigt hur du har räknat ut detta. De där pengarna som du tänker dig betala till Bank Norwegian, Handelsbanken etc lär ju Kronofogden ta sikte på, så de har du väl inte tillgång till om du är föremål för utmätning?

Jaha, ok. Men jag förstår ändå inte riktigt hur du har räknat ut detta. De där pengarna som du tänker dig betala till Bank Norwegian, Handelsbanken etc lär ju Kronofogden ta sikte på, så de har du väl inte tillgång till om du är föremål för utmätning?
varför skulle kronofogden ta sikte på dom ? Så länge jag betala bank Norwegian och Handelsbanken så går ju inte dom till fogden , jag kommer få behålla ca 12 000 kr efter fogden dragit sitt ...minus hyra på 7k...men sen har sambon en vettig inkomst också :) så det kommer gå runt :) jobbigt 1-2 år...men bara bita i det sura äpplet :)

varför skulle kronofogden ta sikte på dom ? Så länge jag betala bank Norwegian och Handelsbanken så går ju inte dom till fogden , jag kommer få behålla ca 12 000 kr efter fogden dragit sitt ...minus hyra på 7k...men sen har sambon en vettig inkomst också :) så det kommer gå runt :) jobbigt 1-2 år...men bara bita i det sura äpplet :)
Skulderna hos fogden minskar ca 100 k varje år från utmätningen och sedan ca 50k från skatteåterbäringen :) bör vara på banan efter 12 mån redan faktiskt ...

Sambon har precis fått jobb och heltid , utan det hade vi självklart aldrig klarat det annars ...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp