Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus utöka

Ja jag hade som mest nästan 200tusen hos fogden och har betalat av detta förutom 5tusen på 2 år. De tog cirka 7k per månad av mina 23k som jag fick i lön sen även mina skatteåterbäringar.

Var ju som alla andra (tror jag) att jag tog lån för att lösa andra lån men till slut gick det inte och släppte allt. Vilket jag nu är väldigt tacksam för att jag gjorde. En bit kvar såklart men nu ser man slutet på eländet iallafall.
Tacksam för dina svar, sitter i ungefär samma sits som dig.. Totalt 10 krediter och totalt är dom på runt 300k ... Funderar faktiskt på att släppa sakta ..för hos mig skulle dom ta 15k varje månad... Skulle bli minst 10k i amortering och resten i ränta... Så skulle försvinna ganska snabbt och sedan 50k i återbäring varje år med... Är absolut inne på samma linje

Ja jag är nöjd med att jag inte fortsatte visst det är sjukt tråkigt att de tar av lönen men samtidigt ganska skönt att man inte behöver tänka på att pussla ihop till alla avbetalningar till olika inkassobolag.

Att det skulle vara pinsamt med löneutmätning var bara något jag tyckte första månaden, ingen som bryr sig visade det sig iallafall inte på mitt lönekontor.

Ja jag är nöjd med att jag inte fortsatte visst det är sjukt tråkigt att de tar av lönen men samtidigt ganska skönt att man inte behöver tänka på att pussla ihop till alla avbetalningar till olika inkassobolag.

Att det skulle vara pinsamt med löneutmätning var bara något jag tyckte första månaden, ingen som bryr sig visade det sig iallafall inte på mitt lönekontor.
förstår dig absolut... Jag hade inte brytt mig. Jag har ändå inte kontakt med lönekontoret eftersom så stort företag jag jobba på. Men åt inte räntorna upp mycket av dem 7k varje månad dom tog? Eller var det 7k som var amorteringen?

Brukar få höja med 2000-3000 kr. Dock avråder jag från använda vivus. Det blir en ond spiral.
Själv använde jag det i flera års tid. Hade som mest 20 000 kredit där. För att kunna betala tbx efter 30 dagar så använde jag hela lönen för att sen ta ett nytt lån igen för att betala fakturor. Detta gick då jag visste exakt när allt skulle betalas. Suck.
Lös skulden på något annat sätt än vivus.

Håller med förra talaren att vivus ska man undvika till varje pris, hade 20k som kredit och betalde förlängning under 3-4 års tid. Sen i januari fick jag avbetalnings plan på 3k varje månad och helt räntefritt...klar i juni som tur väl är... Öka inte krediten där!

Tacksam för dina svar, sitter i ungefär samma sits som dig.. Totalt 10 krediter och totalt är dom på runt 300k ... Funderar faktiskt på att släppa sakta ..för hos mig skulle dom ta 15k varje månad... Skulle bli minst 10k i amortering och resten i ränta... Så skulle försvinna ganska snabbt och sedan 50k i återbäring varje år med... Är absolut inne på samma linje

Du räknar fel. Om du får tillbaka 50 000 på ränteavdragen så har du betalat 196 000 i ränta, vilket blir drygt 16 000 i månaden. Skall du amortera på det också så blir det en bra slant.

Du räknar fel. Om du får tillbaka 50 000 på ränteavdragen så har du betalat 196 000 i ränta, vilket blir drygt 16 000 i månaden. Skall du amortera på det också så blir det en bra slant.
Jag hade typ 209 000 kr i räntor ...fick tillbaka 52k i skatt ... Du menar om jag släpper allt bör det gå fort att få ner ?

Kan vara så att jobbet dragit lite för mycket skatt vissa månader ...men hade exakt 209k i ränteutgifter , och fick totalt tillbaka 52k. Helt sjukt 209k i ränteutgifter !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp