Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Vivus utöka

Utöka för Guds skull inte ditt Vivuslån. Även om de skulle överösa dig med mejl om att utöka så gör det inte. Om du ändå måste låna så välj ngn annan aktör. Vivus är svåra att ha att göra med om du inte kan betala allt på en gång. Du blir mer eller mindre livegen där pga av deras "förlängningssystem" där du för ett lån på ca 15 000 kr betalar 3 000 kr varje månad och amorteringen är endast ca 200 kr!!!

Så spring åt ett annat håll så fort du kan!
Skulle du mot förmodan ändå känna dig lite sugen att låna där så läs trådarna om vivus som finns här.

Utöka för Guds skull inte ditt Vivuslån. Även om de skulle överösa dig med mejl om att utöka så gör det inte. Om du ändå måste låna så välj ngn annan aktör. Vivus är svåra att ha att göra med om du inte kan betala allt på en gång. Du blir mer eller mindre livegen där pga av deras "förlängningssystem" där du för ett lån på ca 15 000 kr betalar 3 000 kr varje månad och amorteringen är endast ca 200 kr!!!

Så spring åt ett annat håll så fort du kan!
Skulle du mot förmodan ändå känna dig lite sugen att låna där så läs trådarna om vivus som finns här.

Instämmer till fullo. Undvik!

Helt ärligt så tror jag det är bättre dom är hos fogden, Minskar dom med löneutmätningen ?
Ja om valet stod mellan kfm och Vivus så ja, men om valet står mellan Vivus eller annat bolag så nej

Tex mobillån har tex lägre ränta om du släpper det till kronofogden än att du betalar till dom
Minns inte vilka det var men några bolag sa till mig (det här var ca 2-3 år sedan) att avbetalningsplan är endast möjligt om jag släpper till kfm. Men då blir det anmärkning, kontrade jag med, Ja, efter utslag så kunde jag få avbetalningsplan. då var det bara att lägga på luren och kämpa som en dåre. Anmärkning är inget alternativ för mig (med det sagt menar jag inte att det är alternativ för ngn annan heller men pga jag har firma så blir man bannlyst med anmärkning som företagare, slår ännu hårdare än som privatperson)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp