- Meddelanden
- 279
- Mottagna reaktioner
- 83
- Poäng
- 227
Tar dessa ff ingen uc eller skickar något hem?
Står att dessa inte tar uc?Undvik, undvik undvik!
De tar UC är skitdyra och hotar med kfm om man missar betalning.
Vivus tar creditsafe, resten stämmer. Undvik med andra ord.Undvik, undvik undvik!
De tar UC är skitdyra och hotar med kfm om man missar betalning.
Hm allting är relativt och kanske olika från kund till kund.Vivus kan ge dig avslag även om når upp till alla krav och även om du har t.ex hög på din kreditvärdighet hos creditsafe. Detta har hänt mig flera gånger. Vivus egna förklaring är att jag har låg kreditvärdighet trots att det står att det är hög på creditsafe som är det som de ska utgå från. Jag har till och med fått creditsafe att höra av sig till vivus med bevis för att det är hög. Vivus står bestämt fast vid att det är låg kreditvärdighet. Så lätta att ha att göra med vet jag inte.
Prova nu och du kommer får avslag.Hm allting är relativt och kanske olika från kund till kund.
Har fått lån av Vivus med under 200 000 i inkomst och varit upp och nosat på en kreditgräns om 15000 som högst och trots att jag varje månad i flera år varit sen med inbetalningar vilket inneburit onödiga och höga extrakostnader har jag kunnat öka min kreditgräns flera gånger, dock efter att jag slutbetalat lånet men ändå. Har dessutom haft medel i creditsafe och väldigt mycket med förfrågningar.
Nu försvarar jag inte Vivus, snarare tvärtom så tycker jag att det finns andra aktörer som är bättre...men delar bara min uppfattning.