Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vivus till Kfm?

Hej, ngn som vet när Vivus skickar vidare till Kfm? Kommer det ngt samtal eller mejl från dem innan?
Har varit ovanligt tyst fr deras sida och jag är sen med förlägningen (25 dagar)

Jätteorolig!

När de skickade min fick jag ingen påminnelse (som jag fått tidigare...).

det varierar oerhört detta hjärnskadade anusföretag saknar alla typer av rutiner å regler kan dröja 1 år eller 30 dagar

Ringde igen och sa att jag gärna betalar tillbaka mitt lån men att min ekonomi är otroligt ansträngd just nu och jag är dödsorolig att det ska gå till Kfm då jag är mer än tre veckor försenad och att jag helt enkelt inte kan förlänga med 2000 men kan betala 1000 omgående. Trodde inte mina öron sa jag bad tjejen i luren upprepa och jag frågade minst tre ggr om det verkligen är sant. Om jag betalar lägst 1600 helst 2000. kr imorgon (som ska gå till amortering) så FÅR jag en avbetalningsplan nästa vecka. Jag är chockad men så otroligt lättad! Dagens stora +! Dagens stora minus att mitt Internet ligger nere pga obetald faktura. Fick uppskov med 6 dgr fr Lindorf och skulle betala idag men Tele 2 hade stängt ner internet idag. Har betalat, skickat kopior så det kommer igång inorgon. Hoppas att brevlådan är tom när jag kommer hem idag! Är helt slut!

Ringde igen och sa att jag gärna betalar tillbaka mitt lån men att min ekonomi är otroligt ansträngd just nu och jag är dödsorolig att det ska gå till Kfm då jag är mer än tre veckor försenad och att jag helt enkelt inte kan förlänga med 2000 men kan betala 1000 omgående. Trodde inte mina öron sa jag bad tjejen i luren upprepa och jag frågade minst tre ggr om det verkligen är sant. Om jag betalar lägst 1600 helst 2000. kr imorgon (som ska gå till amortering) så FÅR jag en avbetalningsplan nästa vecka. Jag är chockad men så otroligt lättad! Dagens stora +! Dagens stora minus att mitt Internet ligger nere pga obetald faktura. Fick uppskov med 6 dgr fr Lindorf och skulle betala idag men Tele 2 hade stängt ner internet idag. Har betalat, skickat kopior så det kommer igång inorgon. Hoppas att brevlådan är tom när jag kommer hem idag! Är helt slut!
Heja dig Myra du har verkligen tagit itu med din ekonomi, be att få skriftligt från Vivus på din avbetalningsplan också. Vet du månadsbelopp? Fråga om du får avgiftsfritt och räntefritt det fick jag. Förstår att du är slut den anspänningen det är att ringa den typen av samtal, men nu är det gjort och du kan ge dig en klappa på axeln.:):)

Tack snälla ca5tio! När utgifterna är så mycket större än inkomsten så börjar den onda spiralen. Det är bara att kämpa på och skapa förutsättningar för bättre tider. Vet ej vad Vivus kommer att erbjuda för tid på avb planen men det blir väl 6 mån. Ingen ränta bara amortering. Känns som jag hur vunnit på lotto idag!

Tack, känner sån lättnad! Hoppas jag klarar av att betala varje månad!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp